וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: ירידה בנכונות הציבור לפנות למשטרה

מחקר של המשרד לביטחון הפנים מראה כי אף ש-2/3 מהציבור תופסים את המשטרה כגוף שכדאי לשתף עמו פעולה, הנכונות לפנות למשטרה יורדת בהתמדה

נכונות האזרחים בישראל לפנות למשטרה בשעת מצוקה יורדת בהתמדה – כך עולה ממחקר שנערך לבקשת המשרד לביטחון הפנים. הירידה בנכונות ממשיכה, למרות שכשני שלישים מהציבור תופסים את המשטרה כגוף שכדאי לשתף עמו פעולה. הסיבות לאי הרצון לפנות הן בעיקר חשש מתגובה או אי רצון להלשין.

עוד עולה מהמחקר, שכלל 1,507 נשאלים, מגיל 14 ומעלה, מהמגזר היהודי והערבי, כי יש שיפור קל בהערכת הציבור את תפקוד המשטרה לעומת שנים קודמות. הנבדקים נתבקשו להעריך הערכה כללית של המשטרה, של תדמיתה, תדמית השוטר וכן את תחושת הביטחון האישי.

ההיבטים הבולטים לטובה בתדמית המשטרה היו מקצועיות, זמינות לשירות האזרח, אי הפרזה בכוח ויעילות. ההיבטים הבולטים לטובה בתדמית השוטר היו הופעה מכובדת של השוטר, רצינות, שמירת חוק ומקצועיות.

עוד עולה מהמחקר כי במחוזות הדרום, הצפון והמרכז נוטים להעריך את המשטרה באופן חיובי יותר מאשר בתל אביב ובירושלים. כמו כן, ניכרת עלייה בשביעות הרצון מהמלחמה בפשע המאורגן, אך במקביל ישנה ירידה בשביעות הרצון ממניעת פיגועים ועבירות אלימות במשפחה. בנוסף, מרבית הנשאלים סברו כי נוכחות המשטרה ברחובות לא מספקת, אולם תחושת הביטחון גבוהה מזו שהייתה בשנים קודמות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully