וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל הסכים לבחון הופעת זמרות בפני חיילים

גנץ ניאות לבקשת הרבנים הראשיים, שהושמעה על רקע הדחתם של צוערי קורס קצינים בבה"ד 1 בשל העובדה שנטשו הופעת זמרת בפניהם. גורם באגף כוח האדם: אסור לשנות סדרי עולם בתוך הצבא

הרמטכ"ל, רב-אלוף, בני גנץ, יבחן את סוגיית הופעת זמרות בפני חיילי צה"ל, כך אישרו לפני זמן קצר (ראשון) בדובר צה"ל. גנץ ניאות לבקשתם של הרבנים הראשיים לישראל, יונה מצגר ושלמה עמאר, והסכים לבחון את העניין. בקשתם של הרבנים הגיעה על רקע הדחתם של כמה צוערים מקורס קצינים בבה"ד 1, לאחר שאלו עזבו על דעתם עצמם הופעה של זמרת שהופיעה בפניהם בקורס, ובהמשך לכמה מקרים דומים נוספים שאירעו באחרונה.

עוד בנושא
5 צוערים מבה”ד 1 התנצלו על שנטשו הופעת זמרת
דעה: ”העגלה הריקה” של שירת נשים בצה”ל

הרמטכ"ל בני גנץ עם הרבנים הראשיים לישראל, שלמה עמר ויונה מצגר, ספטמבר 2011. דובר צה"ל
הסכים לבקשת לבחון את הסוגייה. גנץ עם הרבנים, היום/דובר צה"ל

מיד עם היוודע הסכמתו של גנץ, מיהרו גורמים בצה"ל להביע ביקורת נחרצת על המהלך. גורמים באגף כוח האדם הבהירו כי אסור לשנות סדרי עולם בתוך הצבא, באופן שיערער את יסודותיו. לדבריהם, על הרמטכ"ל ועל שאר המפקדים בצבא להתייחס לכל מקרה לגופו, ובוודאי שלא להחיל איסור גורף על הופעת זמרות בפני חיילים בצבא.

ראש אגף כוח אדם לשעבר, אלוף במיל' אלעזר שטרן, אמר כי "אני בעד זמרות בצה"ל, ואוי ואבוי לנו אם בצבא ההגנה לישראל לא יהיו זמרות. מבלי להכיר את תוכן הודעת דובר צה"ל, אני מעריך שהרמטכ"ל לא יעסוק בסוגיית הזמרות, אלא יבחן האם יש להכריח חיילים דתיים לצפות בזמרות, או לאפשר להם, על פי בחירה, לקום במהלך ההופעה ולצאת החוצה".

מאוחר יותר אמר גורם צבאי כי "אין בכוונת הרמטכ"ל לשנות את פקודות הצבא בתחום השילוב הראוי (בין נשים לגברים - א.ב) אלא לתת למפקדים כלים להימנע מתחום אפור בסוגייה זאת".

ח"כ מירי רגב (ליכוד) התייחסה להודעת גנץ, ואמרה כי היא מקווה ששום בדיקה צבאית לא תפגע במעמד הנשים בשירות צה"ל, ובאופן בו הן יכולות להתפתח בתוך הצבא. "נשים משרתות בצה"ל על פי חוק, ואסור שיגבילו את הצעדים שלהן", ציינה רגב.

גם בתנועת "ישראל חופשית" הגיבו בזעם על החלטת גנץ. "אי אפשר לנתק את הדרישה שמגיעה כעת מהרבנים הראשיים ממהלך ההקצנה הכללי שעובר על החברה הדתית במדינת ישראל", אמר מנכ"ל התנועה, מיקי גיצין. "חמור לראות שדווקא עובדי מדינה רואים לנכון לתת יד למגמה המסוכנת הזו במקום לעצור אותה". לדברי התנועה, מדובר במהלך ניסיון בדרך להדיח את הנשים משורות הצבא ולפגוע בזכויותיהם.

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully