וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הדין לעבודה יכריע אם תבוטל התפטרות המתמחים

לאחר דיון לילי בבקשת המדינה להוציא צווי מניעה נגד התפטרות המתמחים, הצדדים לא הגיעו להסכמה. מהומה קולנית גרמה להפסקת הדיון. בית הדין צפוי לפרסם את פסק הדין עוד היום

בית הדין הארצי לעבודה יכריע היום (שישי) האם להיענות לבקשת המדינה ולהוציא צווי מניעה נגד התפטרות הרופאים המתמחים, שצפויה להיכנס לתוקפה ביום ראשון הקרוב. הלילה נידונה העתירה בבית הדין, אך הדיון הסתיים ללא הסכמה בין הצדדים, כך דווח ברשת ב' של קול ישראל. במהלך הדיון התפתח עימות קולני לאחר שכעשרים רופאים מתמחים התפרצו לעברו של השופט עמירם רבינוביץ' בתגובה לאמירתו כי "ההתפטרות שלכם נועדה להכאיב ולגרום נזק של ממש לחולים", הרופאים קראו לעבר השופט "כיצד אתה מעז?" והתקרבו אל הדוכן. בעקבות המהומה הדיון הופסק, אך כעבור כמה דקות חודש שוב. השופט הצטער על דבריו עם חידוש הדיון.

עוד באותו נושא:
המדינה הגישה בקשה דחופה למנוע התפטרות המתמחים
הפרקליטות: התפטרות המתמחים אינה חוקית ואסורה

השופטת נילי ארד, נשיאת בית הדין, שלחה את הצדדים "להגיע להסכמה יצירתית" ללא פסק דין, אולם בלי הצלחה. לאור זאת, יכריע בית הדין בסוגיה וצפוי לפרסם עוד היום את פסק הדין.

פרקליטות המדינה הגישה אתמול בקשה דחופה לבית הדין הארצי לעבודה בירושלים במטרה למנוע מהרופאים המתמחים להתפטר ביום ראשון הקרוב. בבקשה כינו אנשי הפרקליטות את פעילותם של המוחים "פראית" ואף האשימו את עמותת מרש"ם, המייצגת את המתמחים, בעידוד "פעילות לא חוקית".

בבקשה נטען כי "הגשת 'מכתבי התפטרות' קולקטיביים למעסיק, כאמצעי לחץ להשגת הישגים במסגרת יחסי העבודה הקיבוציים הינו צעד בלתי לגיטימי ביחסי עבודה קיבוציים... התנהלות זו של עובדים החברים בארגון היציג, הרופאים המתמחים, והניצול לרעה שהם עושים לקידום האינטרסים שלהם, הוא בבחינת שימוש בכוח אסור ובלתי מתקבל על הדעת".

עוד מצוטטת בבקשה החלטת בית הדין הארצי לעבודה בדיון קודם בנושא: "אין לקבל מצב דברים לפיו עובדים יחידים או קבוצות עובדים, במקום עבודה מאורגן, יעשו דין לעצמם וייקחו לידיהם את הסמכות להחליט על נקיטה בצעדים ארגוניים, שלא על פי הנחיית הארגון היציג. פעולות מעין אלה מהוות פגיעה חמורה במרקם יחסי העבודה בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully