וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא חיית המדבר: הכלב התייבש בטיול - וחולץ

רמי שני

21.7.2011 / 10:30

בסוף השבוע התייבש כלב שטייל עם בעליו במדבר יהודה. אנשי החילוץ שפינו אותו מספרים כי התופעה אינה נדירה: "רגליהם חשופות ללהט האדמה והחום המדברי משפיע עליהם הרבה יותר"

צוותי חילוץ התמודדו בסוף השבוע עם משימה לא שגרתית: הצוותים, שרגילים לחלץ בני אדם, חילצו כלב שהתייבש במדבר ונשאו אותו על ידיהם אל מחוץ למסלול.

זוג צעירים, שהלכו במסלול שבין נחל משמר לבין נחל צאלים צירפו את כלבם לטיול. הם הצטיידו בכמות בלתי מספקת של מים ומזג האוויר ששרר במדבר היה קשה. בשלב מסוים, הם יצרו קשר עם המשטרה ודיווחו כי הם לא חשים בטוב בשל המחסור במים.

צוות מיחידת החילוץ של עין גדי איתר את בני הזוג, השקה אותם והביאם למקום מוצל. כשהשניים ביקשו להמשיך ללכת, התברר כי הכלב לא מסוגל לזוז. "הכלב שתה אמנם, אך הוא לא יכול היה לעמוד על הרגליים", סיפר סגן מפקד יחידת החילוץ, ניר ואגנר, "הוא לא הצליח להתרומם כלל ונאלצנו להוציא אותו על הידיים מהאזור".

ביחידת החילוץ הסבירו כי מניסיונם, כלבים סובלים הרבה יותר מבני אדם: "היה לנו מקרה דומה, לפני מספר שנים, הכלב סבל מהחום ומת בשל כך", סיפר ואגנר. "החום המדברי משפיע עליהם הרבה יותר מאשר עלינו מכמה סיבות. העיקרית היא שרגלי הכלבים חשופות ללהט של האדמה, אותו אנחנו לא מרגישים כמעט בגלל שאנחנו נועלים נעליים. כפות הרגליים שלהם חשופות והן פשוט נשרפות. זה שהם רצים ממקום למקום ולכאורה לא חשים את הלהט, זה לא נכון. הם סובלים הרבה מאוד".

קיים איסור על הכנסת כלבים לשמורות טבע משום שהם רודפים אחר בעלי החיים והציפורים בהן, מבהילים ומבריחים אותם. "אני מגדל כלב בבית, אבל כשאני יוצא לטייל באזור, אני משאיר אותו. לא לוקח אותו כדי לא לגרום לו סבל מיותר", סיפר ואגנר, "מומלץ לנהוג כך, בוודאי ובוודאי בקיץ, כדי שבעל החיים לא יאלץ להתמודד עם תנאים שאינם מוכרים לו ואין לו אמצעי הגנה מפניהם".

עוד באותו נושא:
רוצה לקנות כלב בניו יורק? תוכיח שלא שתית
העוקץ הבלגי: ביקור נדיר בכלביית צה"ל
האם אתה לוקח את הכלבה הזאת - להיות לך לאישה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully