וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עידן חדש בצה"ל: אלופה תמנה יועצת לענייני נשים

20.7.2011 / 14:00

בקרוב תיבחר יועצת הרמטכ"ל לענייני נשים תחת האלופה הטריה, אורנה ברביבאי. בין המועמדות : שופטת, צנזורית וגם קצינת שלישות פיקודית. גם במטה הכללי צפויים מינויים חדשים

ראש אגף כוח אדם בצה"ל, אלוף אורנה ברביבאי, צפויה לדון בחודש הבא במינוי יועצת הרמטכ"ל לענייני נשים במקומה של תת אלוף גילה כליפי שמסיימת את תפקידה. המועמדות לתפקיד, כפי שמסתמן מהשיחות באגף כוח האדם של צה"ל, הן הצנזורית הראשית - אלוף-משנה סימה ועקנין, קצינת השלישות באכ"א – אלוף משנה רונית לב, קצינת השלישות של פיקוד הדרום – אלוף משנה מירב קירשנר, ונשיאת בית הדין הצבאי ביפו – אלוף משנה רחל טבת.

עוד בנושא המינויים בצה"ל:
האלופה הראשונה בצה"ל קיבלה הדרגה: "היסטוריה"
אשכנזי נפרד מפיקוד צפון: "עשיתי גם טעויות"
דובר צה"ל - תא"ל יואב מרדכי החליף את אבי בניהו

הרמטכ"ל בני גנץ והאלופה הראשונה בצה"ל אורנה ברביבאי ראש אגף כוח אדם בטקס חילופי ראש אגף כוח האדם, יוני 2011. אורי לנץ
תכריע מי תהיה יועצת הרמטכ"ל. ברביבאי/אורי לנץ

מינוי יועצת הרמטכ"ל לענייני נשים מעורר סקרנות רבה בצה"ל לאור ניסיונות רבים בעבר לצמצם את התקן לתפקיד זה ולאחד אותו עם תפקידים אחרים. גורם באכ"א, אמר אמש (שלישי) כי "מדובר בתפקיד שבכירים בצבא, ניסו לנגח בגלל פוליטיקות קטנות. זה לא מנע מתא"ל כליפי להוביל שינויים. המבחן האמיתי יהיה עכשיו, כשבראש אכ"א עומדת אלופה ראשונה. לכולם ברור שזה אתגר אמיתי לא רק למי שיאייש את התפקיד, אלא לאלופה שכולם מצפים ממנה לקדם שינויים למען נשים בצבא, שמשמש ראי לחברה הישראלית".

בתוך כך, בקרוב יידרש הרמטכ"ל, רב אלוף בני גנץ, להכריע במינויים לגבי אלופים שיישבו סביב שולחן המטה הכללי. אלוף פיקוד המרכז, אבי מזרחי, צפוי לסיים בקרוב את תפקידו ועל פי הערכות בתוך הצבא, בעל הסיכויים הגבוהים לרשת את תפקידו הוא אלוף סמי תורג'מן, מפקד זרוע היבשה המוערך. אם אכן יתממש בקרוב המינוי, כפי הנראה ימנה גנץ קצין בדרגת תא"ל שיקודם לדרגת האלוף כמחליפו של תורג'מן, או שתירשם הפתעה. לדברי קצינים בצמרת אכ"א, לא מן הנמנע שאלוף גדי שמני, המכהן כיום כנספח הצבאי בוושינגטון ורואה עצמו מועמד ראוי לתפקיד הרמטכ"ל הבא, יבקש למרות הרקורד שלו, להתמנות למפקד זרוע היבשה, זאת כדי להישאר בתמונת המרוץ לתפקיד הרמטכ"ל הבא.

מועמד לתפקיד הנספח הצבאי בוושינגטון הוא אלוף אבי מזרחי, שכיהן בעבר בתפקיד מטה בארה"ב. אלוף נוסף ששמו עלה כמי שיכול לרשת את התפקיד בארה"ב הוא ראש אגף התקשוב, אלוף עמי שפרן, הצפוי לסיים את תפקידו בקרוב. אולם, לא מן הנמנע, כי התפקיד יינתן כ"פרס ניחומים" לאלוף שלא יקודם לתפקיד בכיר בסבב המינויים המתקרב. יצוין, כי הרמטכ"ל יידרש בקרוב למנות מחליף לראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה במקומו של האלוף דן ביטון. בעמדת זינוק לתפקיד ישנם מספר רב של תא"לים שממתינים לקידום לדרגת אלוף ולקידום בתפקיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully