וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

26 שנות מאסר נגזרו על שלושת הורגי אריק קרפ

גלעד גרוסמן

19.7.2011 / 9:41

כשנתיים לאחר שתקפו את אריק קרפ והיכו אותו למוות, נשלחו שלושת הצעירים מג'לג'וליה לכלא לתקופה ארוכה. צוות ההגנה: צוות ההגנה: "גזר הדין מתאים לאווירה הלאומנית"

26 שנות מאסר נגזרו הבוקר (שלישי) על כל אחד משלושת הצעירים שהורשעו בהריגתו של אריק קרפ בטיילת בתל אביב באוגוסט 2009. שופטי בית המשפט המחוזי בתל אביב גזרו על השלושה, ג'מיל עדס, עבד אלרחמן עדס וקטין נוסף שהיה בן 17 בעת המעשה, גם פיצויים בסך של 100 אלף שקלים שיצטרכו לשלם למשפחת קרפ. בתחילה, הואשמו השלושה ברצח, אולם זוכו מעבירה זו. המשפחה הודיעה כי בכוונתה לערער על העונש.

עוד על הרג אריק קרפ:
תוקפי אריק קרפ הורשעו בהריגה ולא ברצח
אלמנת קרפ הטיחה בנאשמים: "הגורילות רצחו אותו"
נאשם ברצח קרפ: "לא חשבתי שהמכות יהרגו"
החיילת בפרשת רצח קרפ: מודה בעובדות, לא באשמה
דרישה בכנסת עקב משפט קרפ: "הגדירו מחדש רצח"

שרה קרפ בגזר דין לחשודים בהריגת אריק קרפ בחוף תל ברוך בתל אביב, יולי 2011. אורי לנץ
המשפחה הודיעה כי בכוונתה לערער על העונש. בני משפחתו של אריק קרפ בבית המשפט, היום/אורי לנץ

"מותו של קרפ בטרם עת היה מוות נורא, אכזר וחסר פשר. הוא לא נגזר בידי שמיים ולא בתאונה", כתבו השופטים בגזר הדין. הם ציינו שהנאשמים הביעו צער על המקרה, אולם לא נטלו אחריות מלאה וניסו לצמצם את חלקם בתקיפה. "הנפש מתקוממת על הקשחת הלב של הנאשמים מול תחינותיו של המנוח וזעקות אשתו ובתו", נכתב בגזר הדין, "הלב מצטמרר מהמחשבה על המצוקה האיומה, הייסורים והחרדה שהיו מנת חלקו בטרם נפח את נשמתו". השופטים הוסיפו כי העובדה שלא השתמשו בנשק, אלא היכו את קרפ ללא רחם מבלי להפסיק, מוסיפה לחומרת המעשה. "קשה להעלות על הדעת זלזול גדול יותר בערך חיי אדם", כתבו השופטים.

עורך הדין גיל פרידמן, שייצג את אחד הנאשמים, רמז לאחר הדיון לקשר בין מוצאם של השלושה לבין העונש: "אף אחד לא יודע את שמם. אומרים 'האלה מג'לג'וליה'. יש כאן תחושה לא נעימה. לא התייחסו לעובדה שכל אחד הוא אדם נפרד, עם רקע משלו. גזר הדין מתאים לאווירה הלאומנית ואני מקווה שבית המשפט העליון ישנה אותו". עורכי הדין משה ושירה מרוז המשיכו וציינו כי "קצת מוזר שמחד זיכו אותם מרצח, ומאידך גזרו עליהם כמעט מאסר עולם".

בדיון שנערך בתיק לפני כשבוע ביקשה הפרקליטות לגזור על השלושה עונש חמור של למעלה מ-20 שנות מאסר, זאת כיוון שלטענתם נדרשת ענישה ש"תכה גלים", ותעביר מסר לנאשמים פוטנציאלים שנוקטים באלימות. היום כאמור, נענה בית המשפט לבקשה.

חשודים בהריגת אריק קרפ בחוף תל ברוך בתל אביב, גזר דין, יולי 2011. אורי לנץ
השופטים הוסיפו כי העובדה שלא השתמשו בנשק, אלא היכו את קרפ ללא רחם מבלי להפסיק, מוסיפה לחומרת המעשה. הנאשמים בבית המשפט, היום/אורי לנץ

לפני כחודשיים זיכה בית המשפט המחוזי בתל אביב את שלושת הנאשמים מעבירה של רצח, והרשיע שניים מהם, ג'מיל עדס ועבד אלרחמן עדס, בעבירות של הריגה ותקיפה בנסיבות מחמירות. השופטים קבעו שהנאשם השלישי, קטין בעת התקיפה, ביצע את העבירות - אולם כי ניתן להרשיעו רק לאחר תסקיר. השופטים קבעו כי למרות אכזריות התקיפה, לא הוכח כי השלושה התכוונו להמית את קרפ, אך פסקו כי השלושה היו יכולים לצפות את תוצאת התקיפה, ולכן מדובר בהריגה.

לפי כתב האישום, שלושת הנאשמים נפגשו באוגוסט 2009 עם חמישה צעירים נוספים לבילוי בחוף הים, ושתו משקאות משכרים. בשלב מסוים ניגש הקטין אל קרפ, שישב עם אשתו ובתו, וביקש ממנו ש"יסדר לו" את אחת הנשים שהיו עמו. משפחת קרפ עזבה את המקום, והקטין הזעיק את שני הנאשמים האחרים שיחד עמו הכו את שתי הנשים, ולאחר מכן נמלטו מהמקום, תקפו את קרפ וחבטו בו גם לאחר שאיבד את הכרתו.

הנאשמים חדלו ממעשיהם רק לאחר שאנשים הגיעו מהחוף לסייע לקרפ. הם וחמשת חבריהם נמלטו מהחוף, נכנסו אל רכביהם, ונסעו מהמקום אל יער חורשים, שם המשיכו לשתות ולבלות. גופתו של קרפ נמצאה רק בבוקר למחרת, בתוך המים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully