וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפיתרון למצוקת הדיור טמון בבנייה בשומרון"

פנחס וולף

19.7.2011 / 6:00

בעוד מחאת הדיור הולכת ומתרחבת, יש מי שמציע פתרונות: ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, סבור כי "בנייה של דירות נוספות בשומרון תגרום לצעירים רבים לעזוב את תל אביב"

האם הפתרון למצוקת הדיור טמון בשומרון? ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, פנה אמש (שני) לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר השיכון אריאל אטיאס והציע להם פתרון לבעיית מחירי הדירות במרכז הארץ: בנייה בשומרון.

את הפיתרון יזמה היחידה האסטרטגית של המועצה האזורית שומרון. לדברי מסיקה, "מבדיקה שקיימנו בהתבסס על השטח בישובים ואדמות המדינה המוקצות להתיישבות, עולה כי באופן מידי, ללא הפרעות ומכשלות פוליטיות על הבנייה, ניתן לבנות בשומרון בלבד בשנה הקרובה כ-35,000 יחידות דיור". עוד הוא הוסיף כי "מניסיון, כל בית שנבנה בשומרון 'נחטף' ונקנה מיד עקב הביקוש הגדול וחוסר ההיצע המספק את הדרישה". על כן, טען מסיקה: "כך ניתן לפתור רק בשומרון, שלא לדבר על כלל יו"ש, בכל שנה פער של שלוש שנים במחסור הארצי".

מסיקה התקדם צעד נוסף והסביר כי "בנייה של 100 אלף יחידות דיור נוספות בשומרון תגרום לצעירים רבים להעדיף לצאת מתל אביב ומהמרכז, הצפופים גם כך, ולשכור דירה במרחק של עשרים דקות עד חצי שעה נסיעה משם". התוצאות של המהלך הזה, לטענתו, יהיו ירידה משמעותית במחירי השכירות, ופתרון בעיית הזוגות הצעירים, שלא מסוגלים כיום לקנות או לשכור בית במרכז הארץ.

"לעומת זאת", הבהיר מסיקה, "ברור לכל בר דעת כי גירושם, חלילה, של מאות אלפי יהודים מיהודה ושומרון יגרור ביקוש לעשרות אלפי יחידות דיור נוספות, ולנסיקה נוספת חסרת תקדים במחירי הקניה וההשכרה של הדירות בכל הארץ". את דבריו, סיכם ראש המועצה האזורית שומרון בקריאה "להקמת צוות משותף, שידון בתכנית ויפתור באופן מידי את רוב בעיית מחירי הדיור במרכז הארץ ובפריפריה, ללא כל עלויות וללא צורך בסיבסודים ובהתערבות רגולטורית בכוחות השוק".

עוד בנושא מצוקת הדיור:
מת"א לקריית שמונה: אוהלים במחאה על מחירי הדיור
אטיאס משיב למפגינים: שיווק מאסיבי של יחידות דיור
המחאה על מחירי הדיור: גם המתנחלים מצטרפים

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully