וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצה לקנות כלב בניו יורק? תוכיח שלא שתית

מי מאיתנו לא שקע בהרהורים על אימוץ חיית מחמד, והתפכח רק כשהאלכוהול התפוגג מדמו? במנהטן מנסים למנוע משיכורים וממסוממים לבצע רכישות ספונטניות מדי, ולמנוע מבעלי החיים סבל מיותר

בעלי החנויות לחיות מחמד בניו יורק אינם מתמודדים בדרך כלל עם יותר מרעש הכלבים הנובחים, או מדי פעם עם כמה לקוחות גסים. לאחרונה, הם נאלצים להילחם בתופעה חדשה ומטרידה למדי: ה"ניו יורק טיימס" מדווח כי לפחות שתי חנויות בגריניץ' וילג' שבמנהטן פרסמו מדיניות חדשה, האוסרת על לקוחות שיכורים לרכוש אצלן גורי כלבים, או אפילו לשחק עמם בשטח החנות.

אך מתברר כי היקף התופעה רחב אף יותר: כתבי העיתון ראיינו שבעה בעלי חנויות לבעלי חיים, שכמה מהם מחזיקים בבעלותם יותר מחנות אחת. שישה מהם אמרו כי הם הציבו כללים נוקשים למוכרים בבואם לטפל בלקוח השרוי בגילופין. "כאשר אדם קונה כלב, זו החלטה שיכולה ללוות אותו במשך 18 שנים", אמר מייקל בריגרנט, מנהל החנות לבעלי חיים American Kennels , והוסיף כי "אני רוצה לוודא שמי שקונה כלב, לא עושה זאת בגלל שהוא שתה יותר מדי טקילה".

אדם מחזיק כלב בחנות בחג המולד, סיאטל. Ted S. Warren, AP
המוכרים מנסים למנוע מבעלי חיים להגיע לידיהם של מי שלא באמת רצה בהם/AP, Ted S. Warren

עובדי הבוטיק המהודר Le Petit Puppy, שם קנה לעצמו השחקן יו ג'קמן בולדוג צרפתי זעיר, מספרים כי חלון הראווה המפואר מושך סקרנים רבים בצאתם מהברים ומהמסעדות הסמוכים לחנות. הפתרון, לדברי המנהלת דאנה דארו, מתבטא בפקודה חד-משמעית: "ארצה". אך במקרים אלה, ההוראה דווקא לא מופנית אל הכלב המאולף.

"בחנות יש כיסא", סיפרה דארו. "אם אנחנו לא בטוחים לגבי מישהו, אנחנו מושיבים אותו, אפילו רק כדי לוודא שהוא לא ימעד על אחד הכלבים". פעם אחת, גילתה, העובדים בחנות ביצעו "מבחן פיכחות" ללקוח חשוד, והוא מיד נרדם בכיסא, כשהוא עדיין אוחז בכרטיס האשראי שלו. עובדת אחרת בחנות, אנדריאה קרוקיטו, אמרה כי לפני כמה ימים, עלמה שיכורה למדי ניסתה לחלץ כמה כלבלבים מאחד הכלובים ולחלק אותם ללקוחות בחנות.

למרות הפוטנציאל לרווח ולמכירות מוגברות, דארו לא לוקחת סיכון. היא סוגרת את החנות סמוך לימים שבהם הרחוב צפוי להיות הומה בשיכורים, כמו בליל כל הקדושים או במצעדי הגאווה הנערכים בעיר.

אדם וכלב בחנות לחיות מחמד בבייג'ינג, סין. Greg Baker, AP
יש מוכרים שלא פותחים את החנויות בימים שבהם שיכורים רבים מסתובבים ברחוב/AP, Greg Baker

עם זאת, לא רק אלכוהול מעודד רצון פתאומי לרכישת חיות מחמד. מייקל רובין, מנהל החנות Puppy Paradise בברוקלין, סיפר על לקוח שהתקשר למשטרה, לאחר שלא הסכימו למכור לו גור כלבים לאחר שהמוכרים חשדו שהוא מסומם. אך למרות הסירוב העיקש של בעלי החנויות, יש מי שלא מוותר. בחנות American Kennels גם סיפרו על לקוח שיכור, שבקשתו לקנות כלב נדחתה, בהתאם למדיניות שהונהגה בחנות. למרות שהציע לשלם מחיר כפול משנדרש ולמרות שהציע לרוקן את בקבוק האלכוהול שלו לעיני המוכרים, הוא נאלץ לעזוב את החנות בידיים ריקות.

אלכס מיינט, ברמן במסעדת Joseph Leonard הסמוכה לחנות החיות Citipups בגריניץ' וילג', הצליח אמנם להיזכר רק בלקוח אחד שעזב אי פעם את הבר הישר אל חנות החיות שממול. עם זאת, הוא סיפר כי לפני כמה חודשים, זוג נשוי סעד במסעדה, והשניים לגמו כמה כוסות של בלאדי מרי - ואולי כמה כוסות יותר מדי. בשולחן הצמוד אליהם ישבה אישה צעירה, שלא הפסיקה לדבר על רצונה העז לרכוש לעצמה כלב. הבעל קם לפתע מן השולחן, ויצא לחנות ממול. כעבור כמה דקות חזר, כשבידיו כלב – ומסר אותו לאישה הזרה בשולחן הסמוך. "אני חושב שהוא רק רצה שהיא תפסיק לדבר", אמר הברמן.

עוד באותו נושא:
אוכל לחתול, תספורת לכלב וחצי קילו חשיש
האם אתה לוקח את הכלבה הזאת - להיות לך לאישה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully