וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזמן ביקור אחמדינג'ד: פיצוץ והרוג במזקקת נפט

"דליפת גז" גרמה לפיצוץ בבית הזיקוק ליד גבול עירק, אליו הגיע הנשיא כדי לחנוך פרויקט חדש. 10 בני אדם נפגעו בשריפה שפרצה. אחמדינג'ד לא נפגע, ומיד לאחר מכן נשא נאום בשידור חי

תקלה טכנית בלבד או שמא ניסיון התנקשות שהושתק? שלטונות אירן מתאמצים הבוקר (שלישי) להמעיט בחשיבותו של הפיצוץ שאירע בבית זיקוק לנפט, בזמן שביקר בו הנשיא, מחמוד אחמדינג'ד. על פי דיווח סוכנות הידיעות האירנית החצי-רשמית פארס, הפיצוץ אירע בגלל "תקלה טכנית", וכתוצאה ממנו נהרג אדם ונפצעו עשרה, שהנשיא אינו ביניהם. לפי דיווח סוכנות הידיעות Mehr, הפיצוץ נגרם בגלל "דליפת גז".

לפי דיווחים נוספים בתקשורת האירנית, הפיצוץ גרם לדליקה במזקקה, הנמצאת בעיר אבדאן שבדרום מערב המדינה, ועשן סמיך נראה עולה ממנה בעוד הכבאים מתאמצים להשתלט על האש. אחמדינג'ד עצמו הופיע בטלוויזיה זמן קצר אחרי האירוע, ונשא נאום בשידור חי, שהוקדש לחנוכתו של פרויקט חדש בבית הזיקוק, הסמוך לגבול עירק.

הפיצוץ שאירע הבוקר (שלישי) בבית זיקוק בעיר אבדאן שבאירן, בזמן ביקורו של הנשיא מחמוד אחמדינג'ד במקום, לא היה תוצאה של חבלה - כך הבהיר

בהמשך היום, הבהיר בשיחה עם עיתונאים ראש ועדת האנרגיה בפרלמנט האירני, חמיד-רזא קטוזיאן, כי הפיצוץ לא היה תוצאה של חבלה. לדבריו, הבעיות הטכניות שבעטיין נגרם הפיצוץ היו ידועות מראש: "מומחים הזהירו מראש כי בית הזיקוק באבדאן לא היה מוכן להיחנך רשמית. הפיצוץ נגרם מסיבות טכניות".

יש לציין כי הפגיעה בבית הזיקוק אינה אמורה להשפיע על יצוא הנפט מהמדינה, שכן מדובר במפעל העוסק בזיקוק נפט לדלק המיועד לשיווק בשוק המקומי. נוכחותו של הנשיא באירוע החנוכה מצביעה על החשיבות הרבה שמקנה טהרן להגברת יכולתה לייצר דלק לצרכיה, שכן הסנקציות הבינלאומיות המוטלות עליה מגבילות מאוד את האפשרויות העומדות בפניה לייבא דלק.

האירוע מתרחש בעוד אחמדינג'ד מצוי בעיצומה של טלטלה פוליטית הקשורה קשר הדוק לנפט. במסגרת העימות הנמשך זה כמה שבועות בינו למנהיג הרוחני העליון של הרפובליקה האיסלמית, עלי חמינאי, דרש הנשיא בשבוע שעבר להותיר בידיו את סמכויות שר הנפט, לאחר שפיטר את השר מסעוד מירקאזמי, כחלק ממהלך של שינויים מבניים שבמסגרתו מוזגו משרדי הנפט והאנרגיה. השבוע פסקה "מועצת השומרים" של הפרלמנט, המפקח על השלטון, כי הנשיא חרג בכך מסמכויותיו, אולם עד כה, לא הראה אחמדינג'ד כל כוונה לסגת בו מההחלטה. נוכחותו היום באירוע החנוכה בבית הזיקוק, מעידה כי הוא ככל הנראה עדיין מחזיק בסמכויות שר הנפט.

בהכנת הידיעה השתתף ניר יהב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully