וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניו אורלינס לא תוצף שנית: סכר ענק נפתח

צפו ברשויות בלואיזיאנה פותחות את הסכר על נהר המיסיסיפי הגואה בעיירה מורגנזה, ומציפות כ-8,000 קמ"ר של שטחים חקלאיים. "זו היסטוריה - לראשונה בתולדות ארה"ב, 3 סכרים פתוחים"

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

ארצות הברית נלחמת בשיטפונות, בעוד נהר המיסיסיפי ממשיך לעלות על גדותיו: חיל ההנדסה של צבא ארה"ב פתח הלילה (ראשון) סכר פלדה ענק סמוך לעיירה מורגנזה שבלואיזיאנה, בניסיון למנוע את הצפתה של ניו אורלינס, העיר המרכזית במדינה (שהוצפה לחלוטין ב-2005 בעקבות גשמי ההוריקן "קתרינה"), ושל עיר הבירה המקומית, באטון רוז', במי הנהר העולה על גדותיו בשבועות האחרונים. מדובר בסכר השלישי על הנהר שנפתח רק החודש.

"היום הוא יום היסטורי", אמר לרויטרס קצין ההנדסה קולונל אד פלמינג. "לא רק שזו היסטוריה עבור מדינת לואיזיאנה והעיר מורגנזה, אלא גם יום היסטורי עבור האומה שלנו. היום הוא היום הראשון בהיסטוריה שלנו שבו יש לנו שלושה סכרים פתוחים".

סכר מורגנזה על נהר המיסיסיפי, מיסיסיפי, ארה"ב 14 במאי 2011. Patrick Semansky, AP
הסכר במורגנזה נפרץ והמים זורמים, אתמול/AP, Patrick Semansky

פתיחת הסכר הציפה בזרם מים אדיר את השטחים החקלאיים באזור, קרוב ל-8,000 קמ"ר שטחם, במסגרת הניסיונות להילחם במימיו הגואים של הנהר, שהגיע בשבוע שעבר לשיא של למעלה מ-70 שנה, בעקבות גשמים כבדים והפשרת שלגים. אלפים מתושבי מדינות האזור, בהן מיסיסיפי, טנסי וארקנסו, כבר פונו מבתיהם בשל השיטפונות, שהנזק הכלכלי שגרמו נאמד בכ-500 מיליון דולרים.

בימים הקרובים צפויים אנשי חיל ההנדסה לפתוח סכרים נוספים על הנהר, בניסיון להוריד עוד את גובה המים, אבל עבור אלפים מתושבי האזור, זה כבר יהיה מאוחר מדי. "עוד פחות ממטר, הבית שלי יהיה מתחת למים לחלוטין", סיפר לרויטרס כריס לנד, תושב העיירה ויקסבורג שבמדינת מיסיסיפי, מחוץ לביתו השקוע במים, כמו רבים מבתי העיירה. "החנות שלי מאחור כבר מוצפת במים שגובהם כשני מטרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully