וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילי ימין הפגינו בירושלים בעקבות פינוי חוות גלעד

יהושע בריינר ואיילה חננאל

28.2.2011 / 20:12

המשטרה מפזרת עשרות אנשי ימין, המפגינים בבירה ועצרה יותר מ-20 מפגינים. בהתנחלויות קוראים ל"יום זעם" בעקבות הארועים האלימים במהלך פינוי המאחז

יח"צ - חד פעמי

(באדיבות ועד מתיישבי השומרון)

עשרות אנשי ימין הפגינו הערב (שני) בירושלים ובגזרת בנימין, במחאה על הפינוי האלים של חוות גלעד לפנות בוקר בשומרון. הפעילים ניסו לחסום את שדרות בגין בבירה ואף שרפו צמיגים על הכביש, בסמוך לצומת קרית משה. מפגינים נוספים הגיעו לפינת הרחובות פרברשטיין וכנפי נשרים. המשטרה פועלת לפיזור המפגינים ועד כה נעצרו 23 פעילי ימין בחשדות של התפרעות, הפרת סדר וניסיון לחסום צירי תנועה.

במקביל פעילי ימין חסמו מספר צירים בגזרת בנימין - בנווה צוף, שילה וגבעת אסף. כמו כן התקיימה הפגנה בכניסה לאוגדת איו"ש בבית אל. כוחות הביטחון פינו את המפגינים מהצירים.

ההפגנות הללו התרחשו לאחר שוועד מתיישבי בנימין קראו לתושבי ההתנחלויות באזור להפגין בצמתים המרכזיים באזור במה שהם מגדירים "ערבות הדדית", כמחאה על האירועים האלימים בעת פינוי מאחז חוות גלעד. כמו כן מוחים בוועד על "הטירוף שאחז בנתניהו ובברק על מתיישבים אוהבי הארץ".

לטענת המתנחלים, 13 תושבים נפצעו במהלך הפינוי, כתוצאה מהאלימות המשטרתית. בעקבות האירוע. המשטרה וכוחות הביטחון עזבו את המאחז, לאחר שנהרסו שלושה מבנים שנבנו בניגוד לחוק. תושבי חוות גלעד הביעו זעם רב על היקף הכוחות שהוקצה להריסת המבנים, והשמיעו תלונות קשות על שימוש לכאורה באלימות על ידי השוטרים כלפי המתיישבים. לטענתם, כמה שוטרים אף ירו מטווח קרוב מאוד כדורי גומי על תושבי המקום.

"באקט הירי על התושבים נחצו כל הקווים האדומים"

המועצה האזורית שומרון החליטה היום לבטל את אירוע ההצדעה לכוחות הביטחון שהיה אמור להיערך ביום רביעי באריאל. ההחלטה התקבלה בתגובה להריסת המבנים ולטענות בנוגע לאלימות בה נקטה המשטרה הלילה במהלך הריסת המאחז חוות גלעד. באירוע היו אמורים להשתתף תושבי ההתנחלויות בשומרון, קצינים בכירים בצה"ל וכן קציני משטרה.

ההחלטה התקבלה בישיבת חירום של המועצה שהועברה לחוות גלעד. במהלך הישיבה הכריז ראש המועצה, גרשון מסיקה, כי "הבתים שנהרסו ייבנו מחדש. באקט הירי על התושבים נחצו כל הקווים האדומים. אני פונה לשר לביטחון הפנים בדרישה להדיח את נותן הפקודה ואת מפקדי המבצע".

במקביל, מודעות שהופצו היום ברחבי יהודה ושומרון קוראות ל"יום זעם" בעקבות פינוי חוות גלעד. במודעות שהופצו נקראים המתנחלים לקיים ביום חמישי הקרוב פעילות מחאה בצמתים המרכזיות ברחבי הארץ, בכבישי יהודה ושומרון וכן בכניסה לערים הפלסטיניות, בעקבות מה שמכונה במודעות "הפוגרום בחוות גלעד וההרס המתמשך בגבעות". המודעות נחתמו בקריאה "יותר לא נשתוק". בנוסף הופצה גם קלטת שמע בה נשמע יו"ר ועד מתיישבי בנימין בני קצובר, הקורא לציבור לצאת ולמחות בפעולות "ערבות הדיית". קצובר אמר כי "חשוב לצאת לפעילות מחאה בצמתים. השתתפותכם חשובה כדי שנוודא שזו הפעם האחרונה בה יורים על יהודים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully