וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב פינוי חוות גלעד: בוטל אירוע הצדעה לצה"ל

יהושע בריינר ופנחס וולף

28.2.2011 / 16:39

בעקבות טענות המתנחלים על אלימות משטרתית שבוצעה כלפיהם במהלך פינוי המאחז חוות גלעד קרא ועד מתיישבי בנימין למתנחלים להפגין בצמתים באזור. במקביל בוטל אירוע הוקרה לכוחות הביטחון

יח"צ - חד פעמי

(באדיבות ועד מתיישבי השומרון)

בוועד מתיישבי בנימין קראו לתושבי ההתנחלויות באזור להפגין הערב (שני) בשעה 18:30 בצמתים המרכזיים באזור במה שהם מגדירים "ערבות הדדית", כמחאה על האירועים האלימים בעת פינוי מאחז חוות גלעד. כמו כן מוחים בוועד על "טירוף שאחז בנתניהו ובברק על מתיישבים אוהבי בארץ".

היום החליטה המועצה האזורית שומרון לבטל את אירוע ההצדעה לכוחות הביטחון שהיה אמור להיערך ביום רביעי באריאל. ההחלטה התקבלה בתגובה להריסת המבנים ולטענות בנוגע לאלימות בה נקטה המשטרה הלילה במהלך הריסת המאחז חוות גלעד. באירוע היו אמורים להשתתף תושבי ההתנחלויות בשומרון, קצינים בכירים בצה"ל וכן קציני משטרה.

ההחלטה התקבלה בישיבת חירום של המועצה שהועברה לחוות גלעד. במהלך הישיבה הכריז ראש המועצה, גרשון מסיקה, כי "הבתים שנהרסו ייבנו מחדש. באקט הירי על התושבים נחצו כל הקווים האדומים. אני פונה לשר לביטחון הפנים בדרישה להדיח את נותן הפקודה ואת מפקדי המבצע".

במקביל, מודעות שהופצו היום ברחבי יהודה ושומרון קוראות ל"יום זעם" בעקבות פינוי חוות גלעד. במודעות שהופצו נקראים המתנחלים לקיים ביום חמישי הקרוב פעילות מחאה בצמתים המרכזיות ברחבי הארץ, בכבישי יהודה ושומרון וכן בכניסה לערים הפלסטיניות, בעקבות מה שמכונה במודעות "הפוגרום בחוות גלעד וההרס המתמשך בגבעות". המודעות נחתמו בקריאה "יותר לא נשתוק". בנוסף הופצה גם קלטת שמע בה נשמע יו"ר ועד מתיישבי בנימין בני קצובר, הקורא לציבור לצאת ולמחות בפעולות "ערבות הדיית". קצובר אמר כי "חשוב לצאת לפעילות מחאה בצמתים. השתתפותכם חשובה כדי שנוודא שזו הפעם האחרונה בה יורים על יהודים".

נתניהו בסיעת הליכוד: אבקש לקבל דיווח בעניין

גם סיעת הליכוד עסקה בישיבתה השבועית בפינוי מחוות גלעד. ח"כ יריב לוין העלה את הנושא לדיון. לוין שאל "האם זה נכון שבוצע ירי כדורי גומי ופלסטיק, ואם לא בונים בשום מקום אז למה להרוס? מה סדרי העדיפויות של הממשלה? להרוס את מעט הבנייה שמתבצעת או לבנות בערים היהודיות שנמצאות בלב הקונצזנוס?". השר בני בגין אמר שהוא פנה לשר לביטחון הפנים לבדוק מה קרה ושקיבל תשובה חד משמעית שהיה ירי בכדורי צבע בלבד. חברים נוספים, כולל השר מיכאל איתן, אמרו שלא בטוח שהדבר נכון, משום שיש פצועים. ראש הממשלה בנימין נתניהו סיכם: "שמעתי גרסאות שונות בנושא. זה דורש בדיקה ואבקש לקבל דיווח בעניין".

לטענת המתנחלים, 13 תושבים נפצעו במהלך הפינוי, כתוצאה מהאלימות המשטרתית. בעקבות האירוע. המשטרה וכוחות הביטחון עזבו את המאחז, לאחר שנהרסו שלושה מבנים שנבנו בניגוד לחוק. תושבי חוות גלעד הביעו זעם רב על היקף הכוחות שהוקצה להריסת המבנים, והשמיעו תלונות קשות על שימוש לכאורה באלימות על ידי השוטרים כלפי המתיישבים. לטענתם, כמה שוטרים אף ירו מטווח קרוב מאוד כדורי גומי על תושבי המקום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully