וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבר בסיבוב הראשון: רם עמנואל לראשות שיקגו

בפער גדול מהצפוי, וכזה שיאפשר לו להימנע מסיבוב שני, נבחר רם עמנואל לראשות עיריית שיקגו. מי ששימש דמות מפתח בממשל אובמה, יעמוד בראש העיר ה-3 בגודלה בארה"ב

רם עמנואל, ראש סגל הבית הלבן לשעבר, נבחר הלילה (רביעי) לראשות עיריית שיקגו – כבר בסיבוב הראשון. לאחר ספירת 98% מהקולות, עמנואל זכה ב-55% מהקולות, חמישה אחוזים מעל הרף המחייב סיבוב שני, זה שציפו לו המומחים.

גם אם יתרונו של עמנואל על פני המתחרים האחרים היה צפוי, הפער בינו לבינם היה גדול במיוחד, בוודאי לאור התחזיות שצפו כאמור סיבוב בחירות נוסף. ראש מערכת החינוך בעיר לשעבר, גרי צ'יקו, זכה לתמיכת 25% מהמצביעים, מזכיר העירייה מיגל דל ואלה זכה ל-9% מהקולות, והסנטור לשעבר קרול מוזלי זכה למעט יותר מ-8%. שאר המתמודדים זכו לפחות משני אחוזים מהקולות. ראש העיר המכהן, ריצ'רד דיילי, הודיע זה מכבר כי לא יתמודד על כהונה נוספת בתפקיד.

עמנואל פרץ לתודעה האמריקאית כשנבחר לקונגרס, לראשונה ב-2002. במהלך שנותיו בקונגרס צבר כוח רב במפלגה הדמוקרטית, ומונה לתפקידי מפתח בה. ב-2009, עם כניסתו של ברק אובמה לבית הלבן, מונה לראש הסגל שלו, תפקיד מפתח בממשל האמריקאי. לפני כחצי שנה הודיע עמנואל על פרישתו מהתפקיד, לטובת הניסיון לזכות בתפקיד ראש עיריית שיקגו, העיר השלישית בגודלה בארצות הברית. מסעו של עמנואל לתפקיד היה רצוף קשיים, הבולט שבהם דווקא משפטי: הרשויות בשיקגו לא התירו תחילה לעמנואל להתמודד על התפקיד, בשל סוגיות מגורים – עמנואל השכיר את ביתו בעיר כשהחל לעבוד בבית הלבן. עם זאת, לבסוף הותר לעמנואל להתמודד, והלילה, הוא גם ניצח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully