וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בניו של מובארק כמעט היכו זה את זה"

לפי עיתון מצרי, בימיו האחרונים של מובארק כנשיא, התכתשו בניו. הדברים הגיעו כמעט לידי חילופי מהלומות, כשהבן עלאא האשים את גמאל: "הרסת את התדמית של אבא בגלל קידום קרובים"

לאחר התפטרותו של נשיא מצרים מובארק, מתרבות העדויות על מה שהתרחש מאחורי הקלעים בסביבתו הקרובה של הנשיא: העיתון הממשלתי "אל-אחבאר" דיווח אמש (ראשון) כי שני בניו של מובארק, עלאא וגמאל, הגיעו כמעט לידי חילופי מהלומות ביום חמישי האחרון, על רקע המתיחות סביב הידרדרות מעמדו של אביהם. לפי הדיווח בעיתון, עלאא האשים את אחיו הצעיר בכך שהרס את ימיו האחרונים של האב בשלטון, משום שקידם את עמיתיו לעסקים בחיים הפוליטיים.

לפי העיתון, העימות אירע בארמון הנשיאות בקהיר, שעה שמובארק האב הקליט את הנאום בו העביר סמכויותיו לסגנו עומאר סליאמן. עלאא אמר לאחיו בזעם כי "אתה הרסת את המדינה כשפתחת את הדרך בפני ידידיך, וזו התוצאה. במקום שיכבדו את אביך בסוף חייו, עזרת להרוס את התדמית שלו". לפי הדיווח, העימות החריף עד כדי כך שגורמים רשמיים בארמון התערבו בו והפרידו בין הניצים.

עוד נטען בעיתון כי עלאא זעם על כך שהטיוטה המקורית של הנאום נגנזה. לפי הטיוטה הזו, מובארק היה אמור להעביר את סמכויותיו האזרחיות לסגנו סלימאן, ואת הסמכויות הצבאיות לידי הצבא.

גמאל מובארק, בן 47, עבד במשך 11 שנים ב"בנק אוף אמריקה" בקהיר ובלונדון. הוא זכה להשפעה רבה בממשל לאחר שבשנת 2002 מינה אותו אביו לראש מועצת המדיניות של מפלגת השלטון. לדברי גורמים במצרים, גמאל קידם את חבריו לעסקים בצמרת השלטון, ובכך עורר את זעמו של הציבור, שקץ בשחיתות השלטונית במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully