וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ: "הדאגות שלנו הן אירן, אירן ואירן"

בפגישה השנתית עם הכתבים הזרים המוצבים בישראל, פרש נתניהו את האתגרים המדיניים הניצבים מול ממשלתו. המאבק באירן, המו"מ עם הפלסטינים ואפילו עקיצה לכיוונו של ליברמן נשמעו שם

ראש הממשלה בנימין נתניהו ערך אמש (שלישי) את הפגישה השנתית עם הכתבים הזרים המוצבים בישראל ופרש בפניהם את הנושאים המדיניים שעומדים על הפרק. הוא התייחס לנושא תוכנית הגרעין האירנית, לתהליך השלום עם הפלסטינים וכן לאפשרות של פתיחה במשא ומתן עם סוריה. כמו כן, נתניהו נשאל והשיב על תפקודו של שר החוץ אביגדור ליברמן.

בנושא האירני אמר נתניהו לכתבים כי כפי שמסמכי ויקיליקס חשפו, "ישנם שלוש דאגות למדינות רבות במזרח התיכון – אירן, אירן ואירן". לדבריו, בשנת 2009 נחשף אופייה האמיתי של הרפובליקה האיסלמית, "מדובר במשטר אכזרי, כפי שראינו לאחר הבחירות שנערכו שם". נתניהו הוסיף והזהיר כי אירן ממשיכה בניסיונות להשיג נשק גרעיני ושהטלת הסנקציות אמנם מקשה על כך, אולם הוא ציין כי יש לגבות את הסנקציות באיום אמין, לפיו האופציה הצבאית לא הוסרה מהשולחן.

"הממשלה היחידה שיכולה להשלים הסדר שלום היא הממשלה שלי", אמר ראש הממשלה בהתייחסו למשא ומתן המדיני עם הפלסטינים. "אני לא נוהג להשתמש בקלישאות, אבל הפעם אני חייב – הפלסטינים לא מפספסים הזדמנות לפספס הזדמנות", הוסיף. לדבריו, ישראל הסכימה להארכת הקפאת הבנייה בהתנחלויות לשלושה חודשים נוספים ואף היה לכך הסכם כתוב, אולם לדבריו ארצות הברית החליטה לבסוף שלא לצעוד בנתיב הזה, "הם ידעו שכבר ביום הראשון הם יצטרכו לנהל משא ומתן על היום ה-91".

נתניהו נשאל לגבי הדיווחים שהתפרסמו לאחרונה על גישושים שנעשים בין ירושלים לדמשק בנוגע לפתיחה במשא ומתן וחזר על עמדתו לפיה הבעיה נעוצה בכך שהסורים מציבים תנאים מקדימים למו"מ. לדבריו, אם התנאים הללו יוסרו, "אני לא רואה סיבה שהמשא ומתן לא יחל". לבד מכך, אמר ראש הממשלה, על דמשק להיפרד מטהרן בכדי להתקדם לעבר השלום.

כשנשאל נתניהו לגבי תפקודו של שר החוץ אביגדור ליברמן ולגבי התבטאותו מאתמול על ארגוני זכויות האדם, בחר רה"מ שלא להתייחס לביקורת שמתח השר על הארגונים ורק ציין שלא היה שבע רצון מדבריו של ליברמן באשר להתנגדות חלק משרי הליכוד להצעה לחקור את אותם הארגונים. "אין מישהו שיכול ללמד אותם על פטריוטיות ועל דאגה לביטחון ישראל" הגן ראש הממשלה על חבריו.

(עדכון ראשון: 21:13, 11.01.11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully