וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר פלסטיני לוואלה!: "יש התקדמות, אך הדרך להסכם ארוכה"

12.8.2014 / 12:55

ראש המשלחת הפלסטינית לקהיר הדגיש כי "הפערים עדיין גדולים", וקרא לישראל לפעול בתיאום עם הרשות, ששואפת להיות הריבון בעזה. גורם נוסף הודה: "לא בטוח שיש החלטה בחמאס לסיים המערכה"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

המגעים להפסקת אש ארוכת טווח נמשכים בקהיר, אך מתווה מוסכם עדיין לא נראית באופק: ראש המשלחת הפלסטינית לקהיר, עזאם אל-אחמד אמר היום (שלישי) בשיחה עם וואלה! חדשות כי ישנה אמנם התקדמות בשיחות הלא ישירות מול ישראל, אך בדומה לדברים שאמר הבוקר גורם מדיני בכיר, "הפערים עדיין גדולים", לדבריו.

לטענת אל-אחמד, הדרישות של המשלחת הפלסטינית לנמל ימי ולשדה תעופה עומדות בעינן. "אלה אינן דרישות חדשות, הן קיימות עוד מימי הקמת הרשות. על הצד הישראלי להבין כי תקופת שלטון חמאס ברצועה הסתיימה ולפעול בתיאום מלא עם הרשות הפלסטינית וממשלתו של רמי חמדאללה שתהיה הריבונית בשטח, כולל בעזה. אני רואה כאן אפשרות לכך שנצליח להגיע להסכם כולל עד מחר בלילה, אבל הדרך עדיין ארוכה".

מגעים להפסקת אש - כותרות אחרונות:
הכול או כלום: תושבי עזה מעניקים לחמאס רוח גבית להמשיך
גורם מדיני בכיר: "הפערים בין הצדדים נותרו גדולים"
בכיר חמאס: מסכימים שאבו מאזן ישלוט במעברים

מסיבת עיתונאים של פתח וחמאס, עזה, אפריל 2014. רויטרס
"לפעול בתיאום מלא מול הרשות, שתהיה הריבון בעזה". עזאם אל-אחמד/רויטרס

חבר בכיר נוסף במשלחת הפלסטינית טען כי תיתכן הישארות של המשלחת בקהיר עד להגעה להסכם. "לא ברור מה יקרה ב-36 השעות שנותרו ויש מחשבות על הארכת ההפוגה ב-72 שעות נוספות", אמר. "הדיונים בין הצדדים רציניים מאוד וניכר שכל הגורמים: הרשות הפלסטינית, ישראל ומצרים מנסים לקדם את השיחות. אני לא בטוח עדיין שיש החלטה בחמאס לסיים את המלחמה הזו. יש כיום מחלוקת גדולה מאוד בין הנהגת חמאס בקטאר בראשות חאלד משעל לבין בכירי הארגון בעזה. דוחא מאיצה במשעל כל הזמן שלא להסכים למתווה המצרי".

עוד בוואלה

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה
דייגים בעזה בזמן הפסקת האש בין ישראל לחמאס, מבצע צוק איתן, אוגוסט 2014. AP
ישראל הציעה גם מרחב דיג של שישה מייל, אך לא מעבר לזה בשלב הנוכחי. דייגים בעזה בזמן אחת מהפסקות האש במהלך המלחמה בדרום/AP

הגורם חשף כי בשיחות עד כה דובר על הקלות במצור, אך לא על הסרתו. "הצד שלכם מתמקד בביטחון בעוד אנחנו מדברים על שיקום הרצועה והסרת המצור", הדגיש. הוא הוסיף כי "יש דיון אינטנסיבי ומעמיק לגבי הכנסה נוספת של סחורות דרך מעבר כרם שלום. הצד הישראלי הציע גם מרחב דיג של שישה מייל, אך לא מעבר לזה בשלב הנוכחי. יש גם דיון מקיף לגבי הכנסה של חומרי בניין כמו ברזל ומלט. אבל לגבי הדרישות לנמל ימי ושדה תעופה, ישראל מדגישה שהדבר יתאפשר רק כאשר עזה תפורז מנשק, כלומר לא בשלב זה". גם לגבי מעבר רפיח הדגיש הגורם שאין מדובר במהלך מידי. "כל הפלגים הפלסטיניים תומכים בפרישת כוחות הרשות במעבר רפיח, אך ברור שהיא תתבצע בשלב מאוחר יותר".

בהתייחסו לדיווחים לפיהם ישראל הציעה להעביר לחמאס 18 גופות וכן לשחרר כ-25 פעילי חמאס שנעצרו במהלך המלחמה בדרום בתמורה לגופות שני החיילים, סמל-ראשון אורון שאול וסגן הדר גולדין, טען הגורם כי חמאס מסרב לדון בכך בשלב זה. לסיכום, אמר הבכיר כי "אין אופטימיות גדולה בשלב זה" בכל הנוגע לגיבוש מתווה מוסכם להפסקת אש ארוכת טווח ואמר: "אנחנו מנסים להבין כיצד מונעים הידרדרות אם מחר בערב לא נצליח להסכים על הסכם קבוע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully