וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזמן הנסיגה: רקטות בגוש דן, פצוע מפצמ"ר בשער הנגב

שני בני אדם נפצעו קל מפיצוץ פצמ"ר בשער הנגב. רקטה ששוגרה לעבר המרכז יורטה בשמי תל אביב. חמאס קיבל אחריות לירי. 2 רקטות נוספות יורטו באשדוד. מחצות: כ-60 רקטות נורו לדרום

צילום: רויטרס, שי מכלוף, יותם רונן, ניב אהרונסון, יוסי ציפקיס, דובר צה"ל; עריכה: גדי וינסטוק, יותם בן-דוד; קריינות: אביב אברמוביץ'

רקטה ששוגרו מרצועת עזה יורטה אחר הצהריים (ראשון) בשמי תל אביב. הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קאסם, קיבלה אחריות לירי. זמן קצר לאחר מכן נורה מטח גם לעבר הדרום. שני בני אדם נפצעו באורח קל מהתפוצצות פצצת מרגמה במועצה האזורית שער הנגב. מערכת "כיפת ברזל" יירטה שתי רקטות בשמי אשדוד.

מוקדם יותר שוגרו שתי רקטות מהרצועה והתפוצצו בשטחים פתוחים בבאר שבע. לא דווח על נזק או על נפגעים. קודם לירי נשמעה אזעקה. זמן קצר לפני כן, יירטה מערכת "כיפת ברזל" רקטה בשמי אופקים, ועוד חמש רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים במועצות האזוריות חוף אשקלון ואשכול. מהשעה חצות ועד עתה נורו יותר מ-70 רקטות לעבר יישובי הדרום. שתיים מהן יורטו.

היום חל שיפור במצבו של תושב אשכול בשנות ה-70 לחייו, שנפצע אמש קשה מפגיעת פצצת מרגמה. מבית החולים סורוקה בבאר שבע נמסר כי הפצוע שב להכרה ונושם בכוחות עצמו. מצבו בינוני והוא עדיין מאושפז ביחידה לטיפול נמרץ כללי. בסורוקה מאושפזים 25 חיילים, מתוכם חמישה במצב קשה, שמונה בינוני והיתר קל.

שיגור מצפון רצועת עזה, יולי 2014. בן קלמר
שיגור רקטה מצפון רצועת עזה בחודש שעבר/בן קלמר

משרד הבריאות ברצועת עזה הודיע כי מניין ההרוגים מאז תחילת מבצע "צוק איתן" עלה לל-1,830, ומספר הפצועים הגיע ל-9,370.

דובר אונר"א בעזה, עדנן אבו חסנה, אמר הבוקר לוואלה! חדשות כי תושבי עזה "רוצים לנוח ממלחמה לכמה שנים". הוא סיפר שעדיין לא מורגשת בעזה נסיגת כוחות הביטחון הישראליים, אך יש "חלון של תקווה" שהמלחמה תסתיים.

אבו חסנה סיפר כי המצב ברצועה מתוח מאוד ותושבי עזה מפחדים ללכת ברחובות. "יש כאב רב, אנשים כועסים מאוד, אבל בעזה אין ברירה - אין לאן לברוח". לדבריו, התושבים מדברים רק על המחסור "במים ובחשמל": "אתמול שמעתי צעקות מהרחוב", סיפר.

"חשבתי שאולי שבו חייל ישראלי או שיש הפצצה גדולה. הבן שלי אמר לי שכל הרעש הוא בגלל שחזר החשמל - וזה כמו חג כאן. אף אחד לא מדבר בעזה על שחרור ירושלים או יפו, לא מדברים על מדינה פלסטינית - מדברים רק על חיים פשוטים וזכויות".

חבילת סלוללר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
LIVE

שידור חי מגבול רצועת עזה (צילום: שי מכלוף)

משעות הבוקר תקפו כלי טיס של חיל האוויר שמונה מחבלים, ונמסר כי הם נפגעו. מחצות הלילה תקף צה"ל יותר מ-40 מטרות טרור ברחבי רצועת עזה.

קצין בכיר בצה"ל התייחס היום להמשך הפעילות של צה"ל ברצועת עזה, ואמר כי הצבא ימשיך לפעול בשטח גם אחרי פיצוץ המנהרה האחרונה. כוחות הנדסה נערכו בשעות האחרונות להשמדתה. עם סיום הפעילות באזור רפיח יחל הצבא לדלל את כוחותיו באופן משמעותי לאורך כל הרצועה ויקים קו הגנה שיתבסס על נקודות שולטות בתוך השטח הפלסטיני.

"אם ימשכו התקפות על ישראל או שיגורים, צה"ל יפעל בהתאם", הבהיר הקצין הבכיר. לדבריו, "כוחות גבעתי ממשיכים לפעול ברפיח לאיתור אמצעי לחימה ומוקדי טרור. אנחנו נערכים להגנה בשטח הפלסטיני. אנחנו נערכים גם לתקוף, לא רק להגן". הוא אף הבהיר: "אנחנו משוחררים ממגבלות מאחר שהמבצע נמשך. אין מבחינתנו אווירה של נסיגה או סיום מבצע ואין החלטה על נסיגה. יש לנו הנחיות להיערך להמשך. אם נראה התרחשויות אז נדווח בהתאם".

במקביל לנסיגת הכוחות, בצהריים נסגר לתנועה כביש הגישה לקיבוץ זיקים מחשש לאירוע ביטחוני. תושבי הקיבוץ, הנמצא בתחומי המועצה האזורית חוף אשקלון, הונחו להסתגר בבתים. הדי פיצוצים נשמעו באזור. הקיבוץ מרוחק קילומטר וחצי בלבד מצפון רצועת עזה.

אופנוע שנפגע בתקיפת חיל האוויר ושריון בחזעא בצפון רצועת עזה. 3 באוגוסט 2014. רויטרס
אופנוע שנפגע בתקיפת חיל האוויר והשריון ברצועת עזה, היום/רויטרס
כוחות צה"ל בשטחי הכינוס בדרום על גבול רצועת עזה הבוקר, אוגוסט 2014. יותם רונן
כוחות צה"ל בשטח כינוס על גבול רצועה עזה, היום/יותם רונן
הרס במחנה הפליטים ג'באליה בצפון רצועת עזה. 3 באוגוסט 2014. רויטרס
הרס במחנה הפליטים ג'באליה עקב תקיפת צה"ל/רויטרס
כוחות צה"ל בשטחי הכינוס בדרום על גבול רצועת עזה הבוקר, אוגוסט 2014. יותם רונן
כוחות צה"ל בשטחי הכינוס בדרום על גבול רצועת עזה הבוקר, אוגוסט 2014/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully