וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסקת אש? בישראל פסימיים: "חמאס בראש אחר לגמרי"

גורמים בכירים בישראל התייחסו לדיווחים על הפסקת אש שתחל מחר בבוקר, ואמרו כי חמאס מעוניין בהישגים, או לחלופין – בהפסקת אש בתנאים שמבחינת ישראל ומצרים הם בלתי אפשריים

צילום: יותם רונן, עריכה: מתן חדד

למרות ההתקדמות בשיחות, הפסקת האש לא נמצאת מעבר לפינה: אחרי הדיווחים האופטימיים בשעות הצהריים על כך שהפסקת אש בין ישראל לחמאס תיכנס לתוקף מחר בשעה 6:00 בבוקר, גורמים בכירים בישראל אמרו אחר הצהריים (חמישי) כי חמאס עדיין אינו מוכן להפסקת אש. "חמאס נמצא בראש אחר לגמרי", הסבירו.

מבצע "צוק איתן" - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
מחשש לאירוע ביטחוני: כבישים בדרום נסגרו ונפתחו מחדש
היום העשירי: עדכונים שוטפים, דקה אחר דקה
ילדה מעזה כותבת: חיים במלחמה תמידית

מוסא אבו מרזוק, סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס. רויטרס
סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק/רויטרס

בירושלים מבינים כי הגורמים הדומיננטיים בחמאס מעוניינים בהמשך העימות כרגע בניסיון להגיע ל"הישגים" בתחום הטרור, או לחלופין – בהפסקת אש בתנאים שישראל ומצרים מגדירות בלתי אפשריים. גורמים מדיניים הסבירו כי חמאס "משחק במגרש אחר" מאשר ישראל, מצרים, הרשות הפלסטינית ושאר הגורמים שמעוניינים בהשבת השקט. "הם עסוקים בטרור, לא בחיפוש אחר פתרונות".

בסביבות השעה 14:00 התפרסמו דיווחים ברשת BBC הבריטית וכן בסוכנויות הידיעות הצרפתית ובסוכנות הידיעות רויטרס, ולפיהם הושגה הסכמה להפסקת אש ממחר ב-6:00 בבוקר. בניגוד לכך, גורם מדיני ישראלי אמר לוואלה! חדשות כי אמנם הושגה התקדמות משמעותית במגעים בין ישראל לחמאס בקהיר, אולם טרם הושג הסכם להפסקת אש. "אנחנו קרובים, אבל לא התקבלה עדיין הכרעה אצל מי מהצדדים על הליכה להפסקת אש בתנאים מוגדרים", הדגיש הגורם. "לא תהיה הפסקת אש לפני שהקבינט המדיני-ביטחוני יקיים דיון בנושא".

sheen-shitof

בצל המלחמה

מחסור במזון לחג אצל אלפי משפחות נזקקות בצפון. כך תוכלו לסייע

בשיתוף פתחון לב
חסימת כבישים בדרום מחשש לאירוע בטחוני, יולי 2014. אבי אשכנזי, מערכת וואלה
כוחות הביטחון חוסמים כבישים בדרום בשל אירוע ביטחוני, אחר הצהריים/מערכת וואלה, אבי אשכנזי

שר החוץ אביגדור ליברמן קיים אחר הצהריים תדרוך לשגרירי ישראל בעולם באמצעות שיחת ועידה, ואמר להם כי הדיווח על הפסקת אש רחוק מלשקף את המציאות. "שוחחתי עכשיו עם ראש הממשלה, והדבר, לפחות נכון לעכשיו, לא מוכר לנו", אמר השר ליברמן לשגרירים.

על פי הדיווחים שהתפרסמו בצהריים בכלי התקשורת, מפי גורם ישראלי, ישראל וחמאס הגיעו להסכם להפסקת אש כוללת בתיווך מצרי, והיא תיכנס לתוקף מחר ב-6:00 בבוקר. סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק, הנמצא בקהיר לצורך המגעים, הכחיש את הדברים ומסר ל-BBC הבריטי כי טרם התקבל הסכם. דובר ראש הממשלה לתקשורת הזרה מרק רגב לא אישר ולא הכחיש את הדיווחים.

במהלך המגעים בקהיר הוצגו לישראל התנאים של חמאס להפסקת אש - פתיחת כל המעברים לרצועת עזה, פתיחת מעבר רפיח באופן קבוע 24 שעות ביממה והשגת ערבויות בינלאומיות על כך שהוא לא ייסגר, פתיחת מעבר ימי לרצועה, מתן אישור לתושבי הרצועה להתפלל במסגד אל-אקצא ושחרור משוחררי עסקת שליט והתחייבות להסכם קודם שאליו הגיעו האסירים עם השב"ס בתיווך מצרי בשנת 2012.

חיילים מארגנים פגזים ליד תותח בגבול רצועת עזה במבצע צוק איתן – יולי 2014. GettyImages
כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה/GettyImages
שכניו של מחמוד זהאר, בכיר חמאס שביתו הופגז במבצע צוק איתן – עזה, 16 ביולי 2014. AP
שכניו של בכיר חמאס מחמוד א-זהאר, שביתו הופצץ על ידי צה"ל/AP
נשיא המדינה שמעון פרס בביקורו הבוקר בבית הילדים בקיבוץ זיקים שבעוטף עזה ובכיפת ברזל באשקלון. יולי 2014. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
הנשיא שמעון פרס מבקר בסוללת "כיפת ברזל" בדרום/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully