וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: ניצחון מוחץ לסיסי בבחירות לנשיאות

ספירה של מחצית מהקלפיות העלתה כי שר ההגנה שהדיח את מוחמד מורסי גרף 92.2% מהקולות. יריבו היחיד, חמדין סבאחי, זכה ב-3.2%. שיעור ההצבעה: 44% בלבד

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

המנצח הבלתי מעורער: שר ההגנה לשעבר של מצרים, הגנרל עבד אל-פתאח סיסי, גרף 92.2% מקולות המצביעים בבחירות לנשיאות מצרים, כך עולה הלילה (חמישי) מספירה של יותר ממחצית מהקלפיות ברחבי המדינה. מקורות משפטיים מסרו כי יריבו היחיד של סיסי, חמדין סבאחי, זכה ב-3.2% מהקולות בלבד, ואילו 4.6% מהקולות נפסלו.

עוד חדשות מהעולם:
אובמה על איראן: "כל האופציות עדיין על השולחן"
אסון בקוריאה: 20 קשישים סיעודיים נהרגו בשריפה
סנודן משיב אש: "טכנאי? אומנתי להיות מרגל"

הצבעה לבחירות לנשיאות מצרים, קהיר, מאי 2014. רויטרס
כניסה לאחת הקלפיות בבירה קהיר, אתמול/רויטרס

מקורות משפטיים עדכנו כי שיעור ההצבעה בבחירות הדמוקרטיות עמד על 44.4%. מדובר בשיעור נמוך יחסית - תנועת "האחים המוסלמים" מחרימה את הבחירות ורבים מאזרחי המדינה חשים אדישות למערכת הבחירות, שכן זו הפעם ה-11 שהם נקראים לקלפיות בארבע השנים האחרונות כדי להצביע לפרלמנט, במשאל עם או בבחירות לנשיאות.

sheen-shitof

עוד בוואלה

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
הצבעה לבחירות לנשיאות מצרים, קהיר, מאי 2014. רויטרס
שיעור הצבעה נמוך יחסית. קלפי בקהיר, אתמול/רויטרס

אזרחי מצרים החלו להצביע ביום שני והקלפיות היו אמורות להינעל ביום שלישי בשעה 21:00, אולם ההצבעה הוארכה ביממה בעקבות שיעור השתתפות נמוך. לפי נימוקי ועדת הבחירות שהתפרסמו בעיתון הממסדי "אל-אהראם", "התקבלו תלונות רבות מצד אזרחים שלא הספיקו להגיע לקלפיות".

תושבים מחכים להצבעה בקהיר, מאי 2014. AP
כרזה של עבד אל-פתאח סיסי בקהיר, אתמול/AP

אמש נסגרו הקלפיות באופן סופי. זאת, לאחר שמאות אלפי אזרחי מצרים המתגוררים מחוץ למדינה כבר הצביעו בקונסוליות ובשגרירויות, ודווח כי יותר מ-90% נתנו את קולם לסיסי. תוצאות הבחירות הרשמיות צפויות להתפרסם רק ב-5 ביוני.

שיעור ההצבעה הנמוך עשוי להיתפס במצרים ומחוץ לה כסימן לאי-לגיטימיות לשלטונו של הגנרל לשעבר, שהדיח בשנה שעברה את הנשיא הראשון שנבחר במצרים בבחירות דמוקרטיות - איש "האחים המוסלמים" מוחמד מורסי.

(עדכון ראשון: 23:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully