וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו במרכז הרב: "ירושלים תמיד תהיה מאוחדת"

28.5.2014 / 5:20

ראש הממשלה התארח בישיבה בבירה לכבוד יום ירושלים ואמר "אנחנו שומרים על לב האומה, ולעולם לא נחצה את לבנו". השר אריאל: "אין עוד הקפאות בנייה, תהיה מדינה אחת מהירדן לים"

צילום: לע"מ, עריכה: גדי וינסטוק

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נשא דברים אתמול (שלישי) בישיבת מרכז הרב בירושלים ואמר כי "לפני 47 שנים אוחדה ירושלים – כך זה היה וכך זה יהיה תמיד". נתניהו, שהתארח במקום לרגל יום ירושלים, הוסיף כי "אנו שומרים כאן על לב האומה, ולעולם לא נחצה את לבנו. אנו דואגים לבנייתה ושגשוגה של ירושלים ויש עבודה גדולה".

דבריו של ראש הממשלה נאמרים על רקע הפרסום בוואלה! חדשות לפני שלושה שבועות על אישור הקמתן של 558 יחידות דיור חדשות במזרח ירושלים. הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בבירה אישרה את בנייתן של 386 יחידות בהר חומה, 136 בשכונת נווה יעקב ו-36 יחידות דיור נוספות בפסגת זאב. מדובר על אישור חריג מבחינת כמות היתרי בנייה - המהווים שלב נוסף בהרחבתן של השכונות היהודיות בעיר אל מעבר לקו הירוק – ועל רקע הדיווחים האחרונים על איומים מצד האיחוד האירופי בדבר הטלת על חרם כלכלי.

לדברי נתניהו, "ירושלים זה הכותל המערבי, הר ציון, הר מוריה. זה נצח ישראל. יש הרבה אנטישמיות בקרב הגויים אבל יש גם הערצה גדולה, כי יש כאן ניצוץ, נשמה, רוח מיוחדת. יש כאן עם שחזר לארצו ובנה אותה". הוא הוסיף כי "אני נמצא כאן הערב כדי לשמוח אתכם את שמחתה של ירושלים, וכן כדי לחזק את ידכם בהמשך השקידה על לימוד התורה".

עוד בוואלה! חדשות:
הקיצוץ בביטחון: יופסקו טיסות האימונים בחיל האוויר
פרשת השחיתות בנמל אשדוד: גבי אשכנזי העיד במשטרה
יעלון על צווי המעצר: מצער, טורקיה לא בשלה להסדר

אורי אריאל בהנחת אבן פינה לשכונה חדשה בין ג'בל מוכבר לארמון הנציב. אוגוסט 2013. נועם מושקוביץ
"לא יהיו עוד הקפאות בנייה, אנחו לא סובלים את זה". שר השיכון אורי אריאל/נועם מושקוביץ

שר השיכון, אורי אריאל, תקף את הניסיון להצר את צעדי ישראל מלבנות בהתנחלויות. "אין הקפאות בנייה ולא יהיו עוד כאלו. אנחנו לא סובלים את הדבר הזה. איך אפשר להגיד כזה דבר בירושלים? אין מציאות בכל העולם שיהודי לא יכול לבנות את ביתו", אמר. הוא הוסיף כי "אנחנו רוצים בית מקדש, להעלות ולהקריב קורבן".

עוד אמר אריאל כי "בין הירדן לים תהיה מדינה אחת והיא מדינת ישראל. לא נשלים עם ההגבלות והעיכבים בבנייה - לא בירושלים ולא ביהודה ושומרון. נמשיך לבנות בכל חלקי ארצנו". השר התייחס גם למאבקים פרלמנטריים, ואמר כי "בימים אלו רבו המאתגרים אותנו בחיי דת ומדינה. אנו לא נאפשר להעביר חוק כמו המתת חסד - לא יקום ולא יהיה". הוא הוסיף כי "אנו נשתדל שהמדינה הזו אכן תהיה מדינה יהודית. בעזרת השם נחזור לגוש קטיף, למרחבי סיני ולכל חלקי יהודה ושומרון בימינו אנו, ונאמר אמן".

שר הכלכלה, נפתלי בנט, התארח אף הוא במקום ואמר: "אני גאה להיות בישיבת מרכז הרב, אשר משלב בין לימוד תורה ולחימה. אומרים שלוחצים עלינו, שקשה לעשות מהלכים אמיצים, אבל מה זה לחץ חיצוני כשאתה חוליה קטנה בשרשרת כה גדולה?". עוד הוסיף בנט: "לחצים באים והולכים, אימפריות באות והולכות - ורק נצח ישראל לא ישקר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully