וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשיא המתיחות מול המערב: רוסיה ערכה ניסוי בטיל בין-יבשתי

5.3.2014 / 3:01

הטיל, מסוג טופול RS-12M, שוגר מבסיס באזור העיר אסטרחן לחופי הים הכספי, כ-450 ק"מ מהגבול עם אוקראינה. הוא פגע במטרתו בקזחסטן. הבית הלבן עודכן מראש: "זו שגרה"

צילום: יוסי אלי, רויטרס, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

על רקע פלישת הכוחות הרוסיים לאוקראינה והגינוי הבינלאומי, ביצע אתמול (שלישי) צבא רוסיה בהצלחה ניסוי שיגור של טיל בליסטי בין-יבשתי – כך הודיע משרד ההגנה הרוסי. סוכנות הידיעות הרוסית הממלכתית ציטטה את דובר משרד ההגנה, איגור ייגורוב, באומרו כי הצבא שיגר את הטיל מבסיס באזור העיר אסטרחן לחופי הים הכספי, מרחק של כ-450 קילומטרים ממזרח לגבול עם אוקראינה. הוא פגע במטרתו בקזחסטן.

הבית הלבן כינה את הניסוי "שגרה" וטען כי ארצות הברית עודכנה על כך מראש על ידי רוסיה. "זה היה ניסוי ידוע מראש", הודתה דוברת המועצה לביטחון לאומי קטלין היידן. "ארה"ב ורוסיה עורכות ניסויים בטילים בליסטים בין-יבשתיים כעניין שבשגרה". נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, הציע לנשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, להסיג את כוחותיו מחצי האי קרים ולהציב באזור המחלוקת כוח פקחים – כך מסר הלילה בכיר בממשל האמריקני. לדברי הגורם, מדובר בהצעה שנועדה לסיים את המשבר שנוצר בעקבות פלישת כוחות רוסיים לחצי האי שנמצא בשטח אוקראינה.

רוחות מלחמה באוקראינה - סיקור מיוחד:
שליחנו עם האוקראינים שניסו להשתלט על בסיס - ונלכדו
אובמה: פוטין מפר את החוק הבינלאומי. הוא לא משטה באיש
שדרנית התעמולה מאסה בפוטין: "לא אגן על מלחמה"

מדובר בטיל ארוך טווח מסוג טופול RS-12M. אורכו של הטיל, המכונה בנאט"ו "סיקל SS-25", עשרים מטרים. הוא נכנס לשירות לראשונה ב-1985, שש שנים לפחות קריסת האיחוד הסובייטי והוא נועד לשאת ראש נפץ גרעיני. הטיל מסוגל להגיע למרחק של עד למעלה מעשרה קילומטרים.

טיל בליסטי רוסי מסוג SS-27 ("טופול M") במצעד צבאי במוסקבה. מאי, 2012. AP
טיל רוסי מסוג טופול מוטען על משגר במצעד צבאי במסקבה/AP

אתמול הגיב נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, לראשונה בפומבי, לפלישת הכוחות הרוסיים לחצי האי קרים. הוא הבהיר כי רוסיה לא רואה כעת צורך להשתמש בכוח צבאי בחצי האי, אך שומרת לעצמה את האפשרות לעשות זאת כמוצא אחרון. במסיבת עיתונאים שכינס ליד מוסקבה, אמר הנשיא הרוסי כי הוא אינו מודאג שתפרוץ מלחמה. "אנחנו לא מתכוונים להיכנס למלחמה עם העם האוקראיני. אני רוצה לראות שמישהו יפתח באש לעבר האנשים שאנו עומדים לצדם", הוסיף.

פוטין אמר כי באוקראינה "משתוללים ניאו-נאצים ואנטישמים, והם פעילים במיוחד בקייב". לדבריו, "התושבים במזרח אוקראינה מודאגים, ואנו שומרים לעצמו את הזכות להשתמש בכל האמצעים האפשריים כדי להגן עליהם, אם הם יבקשו מאיתנו". עם זאת, הוא הבהיר כי פעולה צבאית תהיה המוצא האחרון.

sheen-shitof

עוד בוואלה

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנ

בשיתוף אאורה נדל"ן
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. מוסקבה, 4 במרץ 2014. רויטרס
פוטין במוסקבה, אתמול/רויטרס

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, אמר אמש כי "ההערכה הרווחת היא שמוסקבה הפרה את החוק הבינלאומי" כאשר החליטה לשגר חיילים לאוקראינה. אובמה דיבר אמש בבית ספר יסודי בוושינגטון, בנאום שבו הציג את התקציב הפדרלי החדש של הממשל. הוא הקדיש חלק ניכר מנאומו כדי לדבר על משבר הצבאי בחצי האי קרים. "ככל הנראה, הנשיא ולדימיר פוטין נעזר בצוות פרקליטים שמפרשים עבורו את החוק הבינלאומי בצורה שונה מהדרך שבה אנו מפרשים אותה, אך איני חושב שהם משטים במישהו", אמר אובמה.

שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, גינה גם הוא את "מעשי התוקפנות של רוסיה". קרי, שנחת אתמול בקייב, נפגש עם הממשלה הזמנית באוקראינה והבטיח לה כי ארה"ב עומדת לצדה. קרי הציע לקייב הלוואה של מיליארד דולר כדי לסייע לכלכלת אוקראינה להתאושש מהמשבר שבו היא שרויה.

(עדכון ראשון 21:03)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully