וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרוץ לנשיאות: מאמץ לפייס בין ריבלין לנתניהו

11.2.2014 / 7:27

ח"כ חיים כץ, מקורבו של יו"ר הכנסת לשעבר, נפגש עם ראש הממשלה בניסיון לשכנעו לתמוך במועמדותו לתפקיד. זאת, בצל ההערכה כי נתניהו בכל מקרה לא יצהיר על תמיכה בסילבן שלום

רובי ריבלין בוועידת חוץ וביטחון, אפריל 2013. טלי מאייר
לא מרים ידיים, חרף המתיחות עם נתניהו. ריבלין/טלי מאייר

חבר הכנסת רובי ריבלין (הליכוד-ביתנו) לא מרים ידיים מהאפשרות שראש הממשלה, עמו הוא מסוכסך, יתמוך בו במרוץ לנשיאות: אמש (שני) נערכה בלשכת ראש הממשלה במשכן הכנסת פגישה בין נתניהו לבין מקורבו של ריבלין, בן מפלגתו ח"כ חיים כץ. בפגישה, שהוגדרה "שגרתית" ואשר עסקה בנושאים מקצועיים עליהם אמון כץ מתפקידו כיו"ר וועדת העבודה והרווחה של הכנסת, הועלתה גם האפשרות לפיה נתניהו יחליט לקחת צד במרוץ לנשיאות, ליישר את ההדורים עם יו"ר הכנסת לשעבר, ולתמוך במועמדותו לתפקיד.

לא ברור מה השיב נתניהו לכץ בפגישה, אך לדברי גורמים שעודכנו בפרטיה "הנושא טרם סוכם". פגישתם של כץ ונתניהו מגיעה, בין היתר, על רקע ההערכה שנתניהו לא יצהיר בכל מקרה על תמיכה במועמד השני מהליכוד, שר התשתיות סילבן שלום, וכי האפשרות הסבירה ביותר היא שלא ינקוט עמדה במרוץ.

עוד על המרוץ לנשיאות:
חיזוק לריבלין: אקוניס הביע תמיכה במרוץ לנשיאות
מי יישבר ראשון? סילבן מתייסר – וריבלין מחתים
פרסום ראשון: דוד לוי מגייס תמיכה למרוץ לנשיאות

סילבן שלום מגיע לניחום אבלים בבית הרב, אוקטובר 2013. נועם מושקוביץ
הזמן משחק לרעתו. שלום/נועם מושקוביץ

במקביל, צובר ריבלין מומנטום חיובי. עד כה, הוא החתים שישה חברי כנסת ושרים על מסמך תמיכה רשמי בו (לצורך הצגת מועמדות נדרש כל מתמודד להציג חתימות של עשרה חברי כנסת): אורי אריאל מהבית היהודי, וגדעון סער, ציפי חוטובלי, חיים כץ, צחי הנגבי ואופיר אקוניס מהליכוד.

חמשת חברי הכנסת מהליכוד לא המתינו לקביעת עמדה סיעתית, ובחרו לתמוך בריבלין, וזאת על אף שהשר סילבן שלום, ששמו הוזכר כמי שעשוי להתמודד לתפקיד, עדיין שוקל אם להצטרף למרוץ. בימים אלה מקיים שלום שורה של שיחות רקע עם חברי כנסת, על מנת לבדוק את האפשרות שיסכימו לתמוך בו אם יתמודד. "אחרי פרס צריך נשיא עם ניסיון בזירה הבינלאומית, ואני כזה", אמר שלום לאחד מחברי הכנסת בשיחה סגורה בשבוע שעבר. עושה רושם שהזמן שעובר משחק לרעתו של שלום, שכן רבע מחברי הסיעה כבר בחרו לעמוד לצדו של ריבלין.

אדם נוסף ששמו הוזכר כמי שעשוי להתמודד על תפקיד הנשיא הוא שר החוץ לשעבר, דוד לוי. גורמים בסביבתו מסרו אתמול לוואלה! חדשות כי טרם נפלה הכרעה בעניין, והדבר צפוי לקרות בזמן הקרוב.

לפניות לכתב עמרי נחמיאס - omri_n@walla.net.il

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה fiber ושדרגו את חווית הגלישה והטלוויזיה בזול!

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully