וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קייב: "אם המפגינים לא יתפנו - נכריז מצב חירום"

שרת המשפטים הגיבה להשתלטות המפגינים על בניין משרדה ואיימה כי תדרוש מהמועצה לביטחון לאומי להטיל מצב חירום. על ההשתלטות - הקבוצה שפרצה למשרדי האנרגיה והחקלאות

"אם המפגינים לא יעזבו את בניין משרד המשפטים בשעה הקרובה, אבקש מהמועצה לביטחון לאומי והגנה להטיל מצב חירום", כך הכריזה הבוקר (שני) שרת המשפטים של אוקראינה, ילנה לוקאש, לערוץ "אינטר טיוי". סוכנות הידיעות הצרפתית דיווחה אמש על השתלטות המפגינים על הבניין. לפי הדיווח, המפגינים ניפצו את החלונות במקום ונכנסו לבניין ללא התנגדות מצד הרשויות.

מפגינים השתלטו על בניין משרד המשפטים, קייב, 26 בינואר 2014. רויטרס
נכנסו לבניין ללא התנגדות מצד הרשויות. מפגינים בכניסה לבניין משרד המשפטים/רויטרס

לוקאש טענה כי המפגינים השתלטו על הבניין בדיוק בשעה שהשינויים האחרונים נעשו לחוק לשינוי החוקה האוקראינית, במטרה לשוב לנוסח החוקה משנת 2004. ההשתלטות על משרד המשפטים, הנמצא סמוך לכיכר העצמאות, הגיעה לאחר יום של רגיעה בבירה.

עוד על המחאה באוקראינה:
מלחמת התשה בקייב: חתונה והלוויה בעיר הבוערת
עדות מקייב: "לא הולכים לבד ברחוב לאחר השקיעה"
קייב בלהבות: "נכריח את הרשויות לכבד אותנו"

מפגינים השתלטו על בניין משרד המשפטים, קייב, 26 בינואר 2014. רויטרס
המפגינים השתלטו על הבניין בדיוק בשעה שנעשו השינויים האחרונים לחוק לשינוי החוקה האוקראינית. המפגינים מחוץ לבניין, אמש/רויטרס

לדברי המשטרה, אשר דווחו על ידי סוכנות הידיעות "יוניאן", "בשעה 22:38 כוחות האבטחה בבניין דיווחו על ניסיון השתלטות על הבניין. המידע אושר, והבניין נותר תחת שליטת המפגינים". לפי הדיווחים בתקשורת המקומית, לא היו נפגעים במהלך ההשתלטות על הבניין. הקבוצה נכנסה ללא התנגדות והחלה להקים מחסומים מחוץ לבניין.

קבוצת פעילים הנקראת "Common Cause" נטלה אחריות על ההשתלטות בהודעה שפרסמה בדף הפייסבוק שלה. לפי הדיווחים, מדובר באותה קבוצה שהשתלטה בעבר על משרדי האנרגיה והחקלאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully