וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מירי רגב מפתיעה: "לקדם הבאת עובדים זרים לישראל"

22.1.2014 / 10:45

חברת הכנסת שקוראת באופן עקבי לגירוש הזרים מאפריקה, טענה אתמול דווקא כי יש להגדיל כמות העובדים הזרים בשל המשבר בענף הבנייה. בשמאל תמהים: "מסתבר שאין בעיה דמוגרפית"

צלמים זמניים מורשים

(ח"כ רגב במאי 2012: "הסודאנים הם סרטן בגוף שלנו")

חברת הכנסת מירי רגב ידועה כאחת מאישי הציבור המביעים את ההתנגדות החריפה ביותר לנושא השתלבותם של הזרים מאפריקה בישראל בשוק התעסוקה, ואף טוענת באופן עקבי כי יש לגרשם במהרה לארצות מוצאם. זכורה במיוחד כמובן התבטאותה בחודש מאי 2012 במהלך הפגנה בשכונת התקווה בתל אביב, בה אמרה כי "הסודאנים הם הסרטן בגוף שלנו. נעשה הכול להחזיר אותם למקום מוצאם. נגן על הילדים והנשים שלנו עד שאחרון הסודאנים יעזוב".

אולם, אתמול (שלישי) לאחר דיון בוועדת הפנים של הכנסת בסוגיית משבר המכסות של העובדים הזרים בענף הבנייה, טענה רגב, המשמשת כיו"ר ועדת הפנים של הכנסת, כי יש דווקא להגדיל את מספרם של העובדים הזרים בישראל. "היום בוועדת הפנים בסוגיית משבר המכסות של העובדים הזרים, התברר כי מספר העובדים הזרים בארץ עומד רק על 8,000 עובדים בלבד", כתבה רגב בפוסט שפרסמה בעמוד הפייסבוק שלה לאחר הדיון בכנסת. "מכסה זו 'תוקעת' את רפורמת הבנייה שהממשלה בעצמה מקדמת", המשיכה. "נשיא התאחדות בוני הארץ, מר ניסים בובליל, הראה בצורה ברורה כי ללא תוספת של 34,000 עובדים לענף הבניה לא יהיה ניתן לעמוד ביעד הבניה – 60,000 דירות בשנה". בשל כך, הבהירה רגב, "הממשלה חייבת לקדם הבאת עובדים זרים באופן משמעותי".

עוד על משבר מבקשי המקלט:
שיא ביציאה מרצון: 600 מבקשי מקלט יעזבו החודש
הפגנת מבקשות המקלט: "באנו לישראל כי רצינו לחיות"
כך מחאת מבקשי המקלט לא תהפוך למשבר מדיני / דני אילון

ח"כ מירי רגב בפוסט בפייסבוק בסוגיית מכסת העובדים  הזרים, ינואר 2014. פייסבוק, צילום מסך
התבטאות מפתיעה. הפוסט שפרסמה רגב/צילום מסך, פייסבוק

דבריה המפתיעים של רגב, אשר סותרים כאמור באופן בולט את התבטאויותיה הקודמות בנושא הזרים, עוררו תגובות נזעמות מצד מתנגדיה במערכת הפוליטית. "מסתבר שאין שום בעיה דמוגרפית, ושעשרות אלפי עובדים זרים לא רק שלא יפרקו את המשק הישראלי, אלא דווקא יצילו אותו", אמרה ח"כ מיכל רוזין (מרצ), יו"ר ועדת העובדים הזרים בכנסת. "מירי רגב מנסה בכל הכוח לגרש את עשרות אלפי מבקשי המקלט שכבר עובדים כאן, רק כדי לייבא מהר עשרות אלפי עובדים זרים חדשים".

"זה שיא הצביעות. אלה שצועקים ומזדעקים נגד סכנת המסתננים הם אלה שמובילים את הלחצים להביא לישראל עשרות אלפי עובדים זרים חדשים", זעם בן מפלגתה של רוזין, ח"כ ניצן הורוביץ. "זו ממשלה שעובדת בשירות קבלני כוח אדם שגוזרים קופון שמן של אלפי דולרים על כל עובד זר שהם מביאים לישראל. הפיתרון הוא לעצור את ייבוא העובדים הזרים מכל רחבי תבל ולאפשר עבודה מסודרת ובפיקוח של מבקשי המקלט כל עוד הם נמצאים בישראל".

גם ח"כ דב חנין (חד"ש), השתומם למקרא הדברים שפרסמה רגב. "מדהים שמי שקוראת לסילוקם מהארץ של כמה עשרות אלפי מבקשי המקלט, וטוענת שהם מהווים איום קיומי על אופייה היהודי של המדינה, קוראת באותו זמן ממש לייבוא של עשרות אלפי עובדים זרים", אמר חנין.

"הציניות הזאת איננה מקרית - זוהי תמצית מדיניות הממשלה" הוסיף חנין, "הממשלה מתעקשת להמשיך לייבא רבבות עובדים זרים בכל שנה ולאסור על מבקשי המקלט שנמצאים כאן, שאפילו משרד החוץ מודה שנשקפת סכנה לחייהם ולכן לא ניתן לגרשם, לעבוד".

הפגנת מבקשי המקלט בירושלים. טלי מאייר
"שיא הצביעות". מבקשי מקלט במהלך הפגנה בירושלים/טלי מאייר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully