וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקיפה ברצועה: צה"ל מאבד את הסבלנות מול חמאס

16.1.2014 / 17:00

צה"ל מוציא לפועל הנחייה לתקוף "נדל"ן איכותי" בעקבות ירי הרקטות: מפקדות, מחנות ומחסני אמל"ח. "הכתובת היא חמאס. שיחליט אם הוא שומר על הישגי עמוד ענן או שוחק אותם"

צילום: דובר צה"ל, עריכה: יותם בן-דוד

דובר צה"ל, תת-אלוף מוטי אלמוז, התייחס היום (חמישי) בשיחה עם וואלה! חדשות לשיגור מטח הרקטות הלילה לעבר שטח ישראל על ידי אנשי ארגון הג'יהאד האסלאמי, ואמר: "הכתובת מבחינתנו היא חמאס. הוא צריך להחליט אם הוא שומר על הישגי 'עמוד ענן' או שוחק אותם. זו עובדה שחמאס פחות אסרטיבי. כרגע הוא לא משתלט על הג'יהאד האיסלאמי. אנחנו מתעסקים עם התוצאה, לא מעניינת אותנו מה הסיבה. אנחנו ערוכים בימים הקרובים לכל. מקווים שחמאס הבין את המסר", הוסיף.

מוקדם יותר היום, נמסר מדובר צה"ל: "כלי טיס של חיל האוויר תקף משגר מוטמן, אתר לאחסון אמצעי לחימה, אתר לייצור אמצעי לחימה ומוקד פעילות טרור בצפון רצועת עזה. זוהו פגיעות מדויקות במטרות". זאת, בעקבות ירי שש רקטות גראד מרצועת עזה לעבר אשקלון ויישובי מועצה אזורית חוף אשקלון. מערכת "כיפת ברזל" שיירטה את מטח הרקטות פגעה בחמש מהן. רקטה נוספת התפוצצה בשטח פתוח, ולא היו נפגעים או נזק.

עוד בוואלה! חדשות:
בן 17 נאשם ברצח אטיאס: לקח סכין ודקר אותו בליבו
הישג לסיסי: החוקה החדשה במצרים אושרה ברוב עצום
חייל נאשם: ביצע 160 עסקאות סמים בבסיסי צה"ל בצפון

סוללת כיפת ברזל הוצבה באזור ירושלים, 8 בספטמבר 2013. טלי מאייר
חמאס עוצמים עיניים מפעולות שמאיימות על העורף הישראלי. סוללת "כיפת ברזל"/טלי מאייר

בתוך כך, גורמים בצה"ל אמרו הבוקר כי נציגים בחמאס טוענים כי הסכם ההסדרה מהימים שאחרי מבצע "עמוד ענן" עם מדינת ישראל "כבר לא משרת אותם", ולכן הם עוצמים עיניים מפעולות שמאיימות על העורף הישראלי. בתגובה לכך, החל צה"ל להוציא לפועל את הנחייתו של שר הביטחון, משה יעלון, לתקוף יעדים המוגדרים "נדל"ן איכותי" - מפקדות, מחנות ומחסני ייצור של אמצעי לחימה. "הפגיעה בתשתיות הטרור הן קריטיות, בדגש על מחסני ייצור, מאחר והמנהרות סגורות והמצרים מקשים על החמאס להבריח רקטות מסיני לרצועה", הסביר גורם ביטחוני.

במערכת הביטחון מעריכים כי חיסולו של ראש הזרוע הצבאית של חמאס ברצועת עזה, אחמד ג'עברי, ערער את היציבות בארגון, וכיום יש יותר מגורם בולט אחד. בין הגורמים המרכזיים, מוחמד דף, שנחשב רדיקלי. חמאס נמצא כעת בנקודת שפל מהנמוכות שידע מאז עלייתו לשלטון. גורמים בפיקוד דרום טענו: "ללא גב כלכלי מצרי, ללא יכולת להבריח אמצעי לחימה ותחמושת מסיני, ועם אמרות ברורות מאוד של המשטר החדש במצרים המגדיר אותו כאויב, חמאס מוגדר כ'חולה במחלה ממארת'".

הפעם הגזמנו

וואלה מובייל במבצע עם 4 מנויים ב100 שקלים וחודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
הלוויתו של  אחמד ג’עברי בעזה. רויטרס
חיסולו של ראש הזרוע הצבאית ערער את היציבות בארגון, וכיום יש יותר מגורם בולט אחד. הלוויתו של ג'עברי/רויטרס

לירי הרקטות מצטרפת המשוואה החדשה עליה החליט החמאס, לפיה כל כניסה של כוחות של צה"ל לשטח ממערב לגדר תלווה בתגובה. לכך מצטרפים גם ניסויי הרקטות לעבר הים. ארגוני הטרור בעזה הצליחו להדגים לפני מספר שבועות שיגור לטווח מעל 80 ק"מ. גורמים בפיקוד דרום טוענים כי שיגור זה נועד לא רק לצורכי ניסוי טכנולוגי, אלא להעביר מסר לישראל, לפיו במידה וזו תפר את ההסדרה על השקט - יהיו לכך השלכות.

"זהו סימן למחלוקות הפנימיות בתוך חמאס", הסביר אחד הגורמים. "מצד אחד, התקיפות האיכותיות של צה"ל משפיעות עליהם מאוד ומרתיעות אותם, אך מצד שני המחלוקות בתוך החמאס והירידה ביכולת לאכוף את השקט מאפשרים לחוליות טרור לבצע התקפות על ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully