וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישג לסיסי: החוקה החדשה במצרים אושרה ברוב עצום

16.1.2014 / 14:03

"האחים המוסלמים" החרימו את משאל העם, שמרבית המשתתפים בו היו תומכיו של שר ההגנה. אישור החוקה סולל את דרכו של הגנרל בן ה-59 לנשיאות מצרים, בבחירות שייערכו בקרוב

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

בהתאם לציפיות, התקשורת במצרים מדווחת כי אזרחי המדינה אישרו את החוקה החדשה ברוב עצום. אישור החוקה מתפרש כהבעת אמון במפקד הצבא, הגנרל עבד אל-פתאח א-סיסי, וסולל את הדרך למינויו של לנשיא המדינה.

משאל העם התקיים תחת אבטחה כבדה, ו-11 בני אדם נהרגו ביום ההצבעה הראשון. משרד הפנים בקהיר הודיע כי 444 מתומכי "האחים המוסלמים" נעצרו בחשד לשיבוש ההצבעה בקלפיות.

ההצבעה במשאל עם על אישור החוקה החדשה של מצרים. ינואר 2014. AP
הגנרל סיסי מבקר בקלפי בקהיר, אתמול/AP

הטלוויזיה הממלכתית הודיעה כי מעל 90% מהמשתתפים במשאל העם, שנערך בימים שלישי ורביעי, תמכו באישור החוקה החדשה. ההצבעה מקדמת את "מפת הדרכים" שהניח המשטר הצבאי, אחרי הדחתו של הנשיא מוחמד מורסי בקיץ האחרון. שיעור ההשתתפות בהצבעה עדיין אינו ידוע, אך דווח כי הוא "גבוה".

בשלב הבא, ייערכו בחירות לנשיאות. הגנרל סיסי, בן 59, טרם הודיע רשמית על מועמדתו, אך קמפיין הבחירות שלו החל כבר לפני שבועות רבים, ועשרות מיליוני אזרחים תומכים בו.

sheen-shitof

עוד בוואלה

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנ

בשיתוף אאורה נדל"ן
ההצבעה במשאל עם על אישור החוקה החדשה של מצרים. ינואר 2014. AP
אנשי ביטחון הוצבו במאות הקלפיות מחשש לפיגועים שיעשו "האחים המוסלמים"/AP

החוקה זכתה לתמיכה נרחבת בציבור המצרי, והיא תחליף את זו שכונן הנשיא מורסי. את שיעור התמיכה הגדול ניתן לזקוף לחרם על ההצבעה מצד תנועת "האחים המוסלמים", שהוצאה מהחוק ומוגדרת כעת ארגון טרור. מנגד, מפלגת א-נור של הסלפים הקיצוניים, קראה לתומכיה להצביע בהמוניהם בעד החוקה החדשה.

בימים הקרובים צפוי המשטר הצבאי להכריז על תאריך הבחירות לנשיאות. לאחר מכן ייקבע תאריך לבחירות לפרלמנט. "האחים" מורשים להשתתף במערכת הבחירות, אך צפויים להחרים אותה.

לכאורה, החוקה החדשה חילונית יותר ודתית פחות. היא אוסרת על קיום מפלגות פוליטיות המבוססות על דת, מעניקה זכויות שוות לנשים ומגנה על זכויותיו של המיעוט הנוצרי. בחוקה נכללים גם סעיפים המעניקים לצבא סמכויות מיוחדות, בהן בחירת שר ההגנה והאפשרות לשפוט אזרחים בבתי דין צבאיים. השאלה הגדולה שנותרת היא באיזו מידה המנהיג העתידי של מצרים יציית לה.

פרשנות || משאל העם במצרים: אפס סבלנות למתנגדי החוקה החדשה

ההצבעה במשאל עם על אישור החוקה החדשה של מצרים. ינואר 2014. AP
החוקה אושרה ברוב 90%. קלפי בקהיר, אתמול/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully