אם אתם חשים שהתמונות שאתם מפרסמים באינסטגרם לא מקבלות מספיק התייחסות, ייתכן שזה בגלל שאתם משתמשים בפילטר הלא נכון או אפילו בגלל שהצבע של האובייקטים שבהן אינו מושך. חוקרים ממכון Curalate האמריקני בחנו מיליוני תמונות שהועלו לרשת החברתית הפופולרית במטרה לקבוע אילו "שוטים" זכו להצלחה הרבה ביותר.
המחקר שפורסם בדיילי מייל הבריטי מצא כי תמונות בעלות גוון כחול קיבלו 24% יותר לייקים מאשר תמונות בעלות גוון אדום או כתום צבעים שנחשבים חמים ומושכים יותר. בנוסף, תמונות שבהן הרקע הוא המוביל על פני אובייקט בתקריב זכו לכמעט 30% יותר לייקים. המכון, שבסיסו בפילדלפיה, ארה"ב, סרק לפחות 8 מיליון פוסטים באינסטגרם והשווה בין 30 פיצ'רים שונים, והסיק כי תמונות עם צבע אחד מוביל קיבלו אהדה גדולה פי שניים מתמונות בעלות מנעד צבעים רחב. בנוסף, תמונות בהירות יותר הן פופולריות הרבה יותר מאשר תמונות חשוכות, כמו גם צילומים עם טקסטורה עשירה מול כאלו מהוהים יותר.
רמת הסטורציה (עזות הצבעים) אף היא משמעותית בקבלת הלייקים: אינסטגרם מציעה 20 פילטרים שונים, אשר בין היתר מאפשרים למשתמשים "לצבוע" בגוון שונה את התמונות. צילומים עם סטורציה נמוכה קיבלו 18% יותר לייקים מול כאלו צילומים בסטורציה חיה כמו Hefe ו-Kelvin.
לקריאה נוספת:
המטבח הישראלי דרך עדשת האינסטגרם
צפו: ראש הממשלה לוקח את האינסטגרם לידיים