וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשויות בארה"ב יוצאות למלחמה נגד השומן המסוכן

7.11.2013 / 17:18

ה-FDA הכריז שידרוש מענקיות המזון לצמצם את כמויות שומן הטראנס שהן מוסיפות למוצריהן, ויוציא אותו מהסיווג "בטוח לצריכה". המהלך יתבצע בהדרגה וצפוי להיתקל בהתנגדות עזה

מנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) הודיע כי ידרוש מיצרניות המזון להוציא בהדרגה את שומני הטראנס ממוצריהן, משום שהם מהווים סיכון לבריאות הציבור. כיום, שומן טראנס מוגדר בארה"ב כ"בטוח לצריכה באופן כללי" - קטגוריה שבה נמצאים גם קפאין ומלח. המהלך צפוי להיתקל בהתנגדות עזה מצד חברות המזון ועשוי להגיע לפתחו של בית המשפט העליון.

מנהלת הרשות, ד"ר מרגרט המבורג, אמרה כי המהלך עשוי למנוע עד 20 אלף התקפי לב בשנה, ועד 7,000 מקרי מוות. הלחץ הציבורי על ענקיות המזון גרם במשך השנים לרשתות כגון מקדונלד'ס להפסיק להשתמש בשומן טראנס, והגביר את המודעות לנזקיו. המבורג הוסיפה כי בעוד שכמות שומן הטראנס בדיאטה של הציבור האמריקני ירדה באופן ניכר בשנים האחרונות, הרי שעדיין מדובר במרכיב המהווה סיכון משמעותי.

דוכן מכירת ממתקים ביריד, אינדיאנה. AP
דוכן מכירת ממתקים מטוגנים באינדיאנה/AP

"העורקים שלנו עדיין סתומים", אמר ד"ר תומס פרידן, מנהל מרכז המחלות והרעלים במשרד הבריאות בוושינגטון. לדבריו, הדרישה החדשה של ה-FDA מכוונת רק נגד שומן טראנס המוסף באופן מלאכותי למזון. הרשות טרם קבעה לוח זמנים לדרישה שתציב ליצרניות המזון, אך אמרה כי תקבל הערות בנושא במשך 60 יום.

שומן טראנס נחשב לשומן המסוכן ביותר עבור הלב ומעלה את רמת הכולסטרול הרע. מדובר בשומן הנפוץ במוצרי מזון מעובדים, מפופקורן עד פיצה קפואה, כמו גם במרגרינה ובכמה סוגים של ממתיקים.

ב-2006, ה-FDA החל לחייב את יצרניות המזון הגדולות לסמן את כמויות השומן טראנס במוצריהן. שנה קודם לכן, ראש העיר ניו יורק, מייקל בלומברג, העביר תקנה, המחייבת מסעדות לצמצם באופן דרמטי את כמויות השומן טרנאס בבישול.

לקריאה נוספת
דנמרק הטילה מס על שומן - וחזרה בה: "האזרחים קנו בחו"ל"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully