וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחדל: האם צה"ל חושף חיילים ביודעין לחומר מסרטן?

5.11.2013 / 15:58

לאחרונה פרצו כמה דליקות במחנה ורד בבאר שבע, שבו גגות העשויים מהחומר המסוכן. החיילים, שנדרשו להגיף את החלונות בקביעות: "כולם בצבא מתעלמים". העירייה: "לוחצים בנושא"

מבקר המדינה מתח ביקורת בשנים האחרונות על התנהלות צה"ל בנוגע לשימוש במבני אסבסט ולפינוי אסבסט ממחנות צה"ל הנטושים. רק בשנה האחרונה עלו באש מספר רב של מבנים בבסיסים פעילים ונטושים בפיקוד הדרום ובמחנה צריפין. אלה מסכנים את בריאות החיילים, וכן את בריאותם של האזרחים המתגוררים בשכנות לאותם בסיסים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
"הורסים לנו את הבריאות". מבנים עם גגות אסבסט מחנה ורד בבאר שבע, השבוע/מערכת וואלה, צילום מסך

אחד הבסיסים האלה הוא מחנה ורד, מתחם בלב העיר העתיקה בבאר שבע, הסמוך למחנה פיקוד הדרום. בשנים האחרונות ניהלו עיריית באר שבע, צה"ל ומשרד הביטחון מגעים לפינוי המחנה, שבמרבית המבנים בו גגות אסבסט שבורים הפולטים חומרים מסרטנים. המגעים נועדו להעביר את המקום לידי הרשות המקומית ולהפוך אותו למתחם עסקים או דיור.

קבילה שהגישה קצינת העיר באר שבע חשפה את המציאות העגומה. בשנה החולפת פרצה אש במתחם פעמים רבות, האחרונה שבהן במוצאי שבת האחרונה. בכמה מהמקרים איימו הלהבות להתפשט למשרדי קצין העיר, המאויש 24 שעות ביממה, וכן למשרדי צבא סמוכים. החיילים והאזרחים המתגוררים בסביבה התבקשו להתפנות עד לכיבוי השריפה ובשל חשש שישאפו חומרים מסרטנים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
שריפה שפרצה לאחרונה ליד מבני האסבסט/מערכת וואלה, צילום מסך

הקצינה פירטה בקבילה כי לאחר שפנתה לגורמי הרפואה בנושא, נאמר לה כי עד לפינוי המתחם והעברתו לידי עיריית באר שבע, עליה לשהות במתחם קצין העיר כשהחלונות מוגפים. "הורסים לנו את הבריאות וכולם בצבא מתעלמים", סיפר גורם צבאי. "לסגור חלונות זה לא פתרון. מדובר באיוולת אחת גדולה. לא רק שהאסבסט מסכן את חיי החיילים שבאים במשמרות למחנה – זו סכנה ברורה ומידית לשכנים שמתגוררים במקום עוד לפני שקם הבסיס, ולאף אחד לא אכפת".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
סכנה בריאותית לחיילים ולאזרחים המתגוררים בסמוך. גן ילדים מול הבסיס הצבאי/מערכת וואלה, צילום מסך

מדובר צה"ל סירבו למסור תגובה בנושא. בתגובה לפנייתם של אזרחים לעיריית באר שבע, נאמר להם: "אכן כבר למעלה משנתיים שאנחנו לוחצים על צה"ל להעביר אלינו את המחנה. בעוד שבועיים תתקיים פגישה נוספת בנושא".

עוד בנושאי צבא:
דעתן עם ניסיון עשיר: מיהו מפקד שייטת 13 הבא?
המורל בנפילה חופשית: צניחות הצ’ופר בצה”ל בוטלו
תחקיר צה"ל: חמאס התכוון לחטוף חיילים בזמן פיצוץ המנהרה

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot @walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully