וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקצין שנפצע קשה בפיצוץ המנהרה מתקשר עם קרוביו

רמי שני

4.11.2013 / 18:59

רופאיו של סג"ם אחיה קליין, שנפגע בעיניו בתקרית עם חמאס ברצועת עזה, מסרו כי חל שיפור במצבו וכי הוא צפוי לעבור ניתוח נוסף להצלת עיניו. קליין הועבר לבית החולים שיבא

צילום: שי מכלוף ומשרד הביטחון; עריכה: גדי וינסטוק

(יעלון מבקר את סג"ם קליין בבית החולים סורוקה, אתמול)

ממשיך להתאושש. לוחם יחידת יהל"ם, סגן-משנה אחיה קליין שנפצע בליל חמישי שעבר באורח קשה בפיצוץ מנהרת הטרור ברצועת עזה, סמוך לכיסופים, הועבר היום (שני) להמשך טיפול בבית החולים שיבא בתל השומר. רופאיו של סג"ם קליין, שנפגע בעיניו בקריסת המנהרה שנחשפה כמה שבועות קודם לכן, מסרו כי חל שיפור מסוים במצבו וכי הוא נושם בכוחות עצמו ומתקשר עם הסביבה.

הרופאים שטיפלו בו ביחידת טיפול נמרץ בבית החולים סורוקה בבאר שבע הוסיפו כי הקצין הצעיר צפוי לעבור ניתוח נוסף בעיניו. ארבעה חיילים נוספים שנפצעו באורח קל בתקרית, בהם קצין ההנדסה של אוגדת עזה בדרגת סגן-אלוף, שוחררו אמש לביתם מבית החולים סורוקה.

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, מביקורו את הפצועים מהתקרית בעזה, בי"ח סורוקה, היום, נובמבר 2013. משרד הביטחון
שר הביטחון יעלון מבקר את סגן האלוף שנפצע בתקרית/משרד הביטחון

הבוקר פרסם צה"ל את תחקיר האירוע, לפיו עולה כי אנשי חמאס תכננו לחטוף חיילים במהלך הפעולה להשמדת המנהרה באזור כיסופים. ביום חמישי, בזמן שכוח צה"ל פעל בתוך מנהרת הטרור, התפוצץ בתוכה מטען שהניחו המחבלים. במהלך האירוע נערך חמאס בכוחות מתוגברים לאורך המנהרה וסמוך לה כדי לנסות לחטוף חיילים. בזמן הפעלת מטען החבלה זוהו בשטח שלושה פיצוצים שונים שככל הנראה היו אמורים לבודד את החיילים בשטח כלוא. כמו כן, תוך כדי הפעולה זיהו כוחות צה"ל שני מחבלים ששימשו תצפיתנים, כמו גם חוליית נ"ט במרחב, והרגו אותם באמצעות ירי טנקים.

צה"ל חשף מנהרת טרור מרצועת עזה לשטח ישראל, אוקטובר 2013. AP
מנהרת הטרור שצה"ל חשף/AP

אתמול הגיע שר הביטחון, משה יעלון, לבקר את הפצועים בבית החולים סורוקה. "חמאס מתקשה להוציא פיגועים מעל הקרקע בגלל מערכת ההגנה החזקה שלנו סביב הרצועה", הסביר יעלון. "הוא גם מתקשה לפגוע באזרחים באמצעות רקטות בגלל כיפת ברזל, וגם כי הוא משלם מחיר כבד על הפעלת רקטות, ועובדה שמאז עמוד ענן הוא מורתע מירי רקטות, ואני אומר לכם – מתחת לקרקע הוא חופר בתוך הרצועה, וגם מנסה לייצר מה שאנחנו קוראים מנהרות התקפיות מהסוג הזה שסיכלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully