וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבודות שירות למורה שביצעה מעשים מגונים בתלמידה

קובי מנדל

29.10.2013 / 11:50

המורה בת ה-54 ביצעה את המעשים בילדה בת 13 במשך כמה שנים. נוסף על שישה חודשי עבודות שירות, היא תידרש לשלם פיצוי למתלוננת. אבי הילדה: "ציפינו שהיא תיכנס לכלא"

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר הבוקר (שלישי) שישה חודשי עבודות שירות על מורה בת 54 מהצפון, שהורשעה בביצוע מעשים מגונים ובניסיון לבעילה אסורה בהסכמה בתלמידה, בעת שזו הייתה בת 13, במשך כמה שנים. בנוסף, נגזר עליה לשלם לתלמידה, שיוצגה על ידי עו"ד תמי אולמן, פיצוי בסכום של 15 אלף שקלים.

על פי כתב אישום מתוקן שהוגש נגד המורה, היא הכירה את המתלוננת, היום חיילת בצה"ל, בעת שהייתה מחנכת שלה בכיתות ה' ו-ו'. לאחר סיום לימודיה, נשמר הקשר ביניהן ולטענת התביעה, בין השנים 2006 ו-2010 ביצעה המורה בכמה הזדמנויות מעשים מגנים במתלוננת, כשטרם מלאו לה 14 שנים, ובכמה הזדמנויות ניסתה לבעול אותה כשכבר מלאו לה 14 שנים.

השופטת אורית קנטור ציינה בגזר הדין כי המורה ניצלה מינית את התלמידה וכי קיימה עמה קשר מעוותה ובלתי מאוזן, תוך פגיעה של ממש בנפשה ובהתפתחותה המינית, בעוד שקיים פער גילאים גדול ביניהן. "הנאשמת העדיפה לספק את יצריה הרגשיים והמיניים תוך התעלמות מהפגיעה הקשה שהיא פוגעת במתלוננת ובנפשה, תוך ניצול יחסי האמון והקרבה ביניהן", כתבה השופטת.

עם זאת, השופטת הסבירה את גזר הדין באומרה שאין להתעלם מכך שלאחר תיקון כתב האישום, הורשעה הנאשמת בעבירות שחומרתן פחותה מהעבירות שיוחסו לה בכתב האישום המקורי. כמו כן, המורה היא אם חד-הורית, ואם ייגזר עליה מאסר בפועל, תועבר בתה לרשויות הרווחה בשל היעדר גורם אחר שיטפל בה. השופטת הוסיפה כי הנאשמת הביעה חרטה כנה והתנצלה בפני הנפגעת, הודתה בהזדמנות הראשונה ובכך חסכה את הצורך של המתלוננת להעיד.

בתום הדיון, הביע אביה של המתלוננת אכזבה מגזר הדין. "זה לא גזר דין צודק. חבל שבית המשפט החליט ככה", אמר האב לוואלה! חדשות. "אנחנו כולנו ציפינו שהיא תיכנס לכלא. אי אפשר לעבור על כך לסדר היום. בראייה לאחור, תודה שזכיתי שמתקיים בכלל משפט. אני מאוכזב מגזר הדין מכיוון שהיא הרסה משפחה, היא השתמשה בילדה שלי והיא לא ראויה להיות אימא לילדה".

המורה הנאשמת, אשר יוצגה על ידי עו"ד רונן חליוה, הביעה תחושת הקלה: "אני שמחה שכך זה נגמר. אני מתנצלת, לא התכוונתי לפגוע בתלמידה. אני מקבלת אחריות ומצטערת על הפגיעה שפגעתי בה", אמרה לאחר הקראת גזר הדין.

עוד בנושא:
מורה מהצפון הורשעה במעשה מגונה בתלמידה בת 15
אישום: מורה מהצפון ניצלה מינית תלמידה במשך שנים
חשד: מורה מהצפון קיימה יחסי מין עם תלמידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully