וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום: פרשת ניסו שחם מגיעה לשלבי ההכרעה

20.10.2013 / 2:35

בית הדין המשמעתי של המשטרה יכריע היום את דינו של תנ"צ ניסים אדרי, מפקד מרחב ציון לשעבר, שהסתיר תלונה שקיבל על הטרדה מינית שביצע לכאורה מפקד מחוז ירושלים בשוטרת

פרשת ניסו שחם מגיעה להכרעה: היום (ראשון) בבוקר יכריע בית הדין המשמעתי של המשטרה במטה הארצי את דינו של תת-ניצב ניסים אדרי, שהואשם בטיוח פרשת ניסו שחם. ההכרעה צפויה להשפיע על המשך עתידו של אדרי במשטרה. ואולם אם יורשע בעבירה קלה יחסית, שאינה עומדת בתנאי הפרישה, לא יפוטר מהמשטרה. עם זאת, אם יורשע ברוב העבירות שיוחסו לו, עלול אדרי למצוא את עצמו מחוץ לארגון. בא כוחו של אדרי, עו"ד ציון אמיר, אישר את קיומו של הדיון בבוקר ומסר כי מרשו בטוח בחפותו.

על פי האישומים, קיבל אדרי פנייה משוטרת על הטרדה שחוותה מצדו של ניצב שחם, אך לא פעל כדי לעדכן את מפקדיו. בעדות התברר כי התגובה המיידית של אדרי לאישומים אלו הייתה: "איזה דפוק הניסו הזה", אך חקירה של המחלקה לחקירות שוטרים העלתה כי אדרי שיקר בחקירתו הראשונית וטען כי לא קיבל תלונה מסוג זה. רק לאחר שהתעמת עם פקודו, מפקד תחנת שפט באותה התקופה, סגן-ניצב דודי חיון, הוא נשבר והודה.

ניסו שחם, מפקד מחוז ירושלים במשטרה, מאי 2011. מגד גוזני
הואשם בהטרדה מינית של שמונה שוטרות. ניצב ניסו שחם/מגד גוזני

זמן קצר לאחר התפוצצות פרשת שחם, שבמסגרתה הוגש השבוע כתב אישום נגד מפקד מחוז ירושלים לשעבר באישומים של הטרדה מינית ומרמה לאחר שניהל מערכות יחסים רומנטיות עם שמונה שוטרות במשטרה, החליט מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, להדיח את אדרי מתפקידו כמפקד מרחב ציון בירושלים, וכעת הוא מחכה להכרעת דינו.

אדרי סומן בעבר כאחד הקצינים המבטיחים במשטרה. על פי החשד, דווח לו על המצוקה שאליה נקלעה השוטרת, אך הוא נמנע מלהעביר את התלונה לגורם מוסמך ושמר את המידע לעצמו. זאת על אף שהיה אמון במסגרת תפקידו על שלומה של המתלוננת.

בשימוע שנערך לו, שבו עומת עם הטענות לפיהן שיקר לאנשי המחלקה לחקירות שוטרים, דחה אותן אדרי באופן גורף: "לא שיקרתי, מסרתי גרסה לגיטימית שהתיישבה עם העובדות", אמר. הוא הסביר כי לא יידע את הדרגים הגבוהים בתלונה משום שחשב שמדובר ברכילות.

עוד בפרשה
שחם ביקש לפרוש מהמשטרה: ”אתרכז בהגנה על שמי”
כתב אישום נגד ניצב שחם בגין מרמה ומעשים מגונים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully