וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד ל"טבע": הפחיתו הפיטורים, היחסים דו-צדדיים

15.10.2013 / 0:06

לנוכח כוונתה של חברת התרופות לפטר כ-800 עובדים, ובתגובה לדברי יחימוביץ' היום בנושא, הודיע שר האוצר מעל בימת הכנסת כי שוחח עם מנכ"ל החברה. "נשמור על מעמד הביניים"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: טל רזניק

שר האוצר יאיר לפיד עלה אמש (שני) לנאום בפני מליאת הכנסת והגיב לדבריה של יו"ר האופוזיציה שלי יחימוביץ' כי על המדינה למנוע את פיטוריהם של עובדי חברת טבע. לפיד אמר כי שוחח עם מנכ"ל החברה ג'רמי לוין והביע בפניו את "חוסר הנחת העמוק" שלו מהפיטורים הצפויים. "ביקשתי מהם להפחית משמעותית את מספר המפוטרים", אמר לפיד. "הזכרתי להם שהיחסים בין הממשלה לחברה הינם דו-צדדיים. ממשלות עבר נתנו לטבע הטבות מס גדולות שדעתי אינה נוחה מהן, ואם אני הייתי שר האוצר אז זה לא היה קורה". לפיד הוסיף כי "רשות המסים בראשותי מנהלת היום דיונים עם טבע על הרווחים הכלואים והטבות המס".

מליאת הכנסת ה-19, פברואר 2013. מור שאולי
לפיד מעל בימת הכנסת, אמש/מור שאולי

לפיד המשיך וטען כי לוין הבטיח לו שטרם התקבלה החלטה לגבי הפיטורים בישראל וכי מספר המפוטרים לא יהיה זהה בכל מדינה, כך ש"אין שחר" לנתון של 800 מפוטרים. "טבע לא תעשה צעדים חד-צדדיים ותשמור בתמונה גם אותנו וגם את ההסתדרות ונעקוב אחרי ההתפתחויות", אמר לפיד, "חשוב לנו לשמור על מעמד הביניים".

בהמשך הנאום, סיפר לפיד כי שב זה עתה מארצות הברית וכי "בילה זמן רב בקונגרס האמריקני". לפיד התייחס להשבתת הממשל בוושינגטון והשווה בין מה שהגדיר "חוסר אחריות של חברי הקונגרס האמריקני" לבין חוסר אחריות של חברי האופוזיציה בישראל: "אתם הצלחתם להוכיח שלא רק שם, גם אצלנו יש מקרים של אופוזיציה חסרת אחריות שמוכנה לפגוע באזרחי המדינה כדי שתהיה לכם הזדמנות להוכיח קצת חמלה", אמר לפיד. "בואו ניקח את עניין הגז. יכולנו להוזיל את חשבון החשמל, אבל זה לא קורה כי לא חיברנו את צינור הגז בגלל האופוזיציה. חיבור צינור הגז יביא את הצמיחה עד משק הבית של מעמד הביניים. למה זה לא קורה? כי האופוזיציה תקעה את זה".

בתגובה לקריאות ביניים רבות מצד חברי האופוזיציה, פנה אליהם לפיד ושאל: "האם חשבתם על התעשיינים או שרק חשבתם לרוץ למזנון ולתדרך עיתונאים איך תקעתם אותנו?".

חבילת סלוללר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
מליאה- יחימוביץ' במושב החורף של הכנסת, אוקטובר 2013. נועם מושקוביץ
"יש גבול לבורות". יחימוביץ' במליאת הכנסת, אתמול/נועם מושקוביץ

עם ירידתו של לפיד מהדוכן, ביקשה יחימוביץ' להשיב לדבריו בנושא משק הגז. "יש גבול לבורות", אמרה. "מדובר בשני דברים שונים לחלוטין שלא קשורים זה לזה. אתה יכול עכשיו למשוך את צינור הגז, זה לא קשור לבג"ץ. זה לא נעים לי, באמת, אתה עולה על הבמה ולא יודע על מה אתה מדבר. 300 מיליארד שקלים - זה גובה ההטבה שנתת לנובל אנרג'י ולתשובה. אתה לא רוצה שזה יעבור בחקיקה כדי שלא תראו מה עשיתם פה, כמו גנב בלילה. נעתקו המילים מפי, שברת שיא חדש", הוסיפה.

ראשת מרצ, ח"כ זהבה גלאון, הגיבה אף היא לנאומו של לפיד ואמרה: "נראה שלפיד שוב התבלבל בין עברו העיתונאי להיותו שר אוצר, ומאשים את האופוזיציה במדיניות הכלכלית הכושלת וההרסנית שלו". גלאון הוסיפה: "במקום להודיע שיעצור את הפיטורים בטבע ויפסיק את ההטבות המופלגות שהוא נותן לחברות ענק ולטייקונים, הוא בוחר להאשים את האופוזיציה בסגירת מפעלים. לפני שהוא משווה את עצמו לאובמה, אני מציעה לו להבין קודם את התפקיד שלו ולקחת אחריות על עצמו ועל הצעדים שלו", אמרה גלאון.

(עדכון ראשון: 20:22)

עוד בנושא:
יחימוביץ' על נאום נתניהו: "אף מילה על 'טבע'?"
נתניהו: "לא נתפשר על האינטרסים עבור כותרות ומחמאות"

לפניות לכתב עמרי נחמיאס - omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully