וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעיר ננשך על ידי כריש מול חוף אשדוד, מצבו בינוני

רמי שני

29.9.2013 / 12:17

הצעיר בן ה-26 עסק בעבודות דיג בחוות דגים בים כשננשך על ידי כריש. הוא פונה על ידי צוות מד"א לבית החולים איכילוב בתל אביב כשהוא סובל מקטיעה חלקית של כף ידו

צילום: שי מכלוף, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ' תגיות: אשדוד נמל אשדוד

צעיר בן 26 נפצע היום (ראשון) באורח בינוני כשננשך על ידי כריש מול חופי אשדוד. ככל הנראה, הוא עסק בעבודות דיג בחוות דגים בים, כ-11 קילומטרים מהחוף, כשננשך. הצעיר סיפר כי הכריש תפס בידו בשעה שעבד בחווה, וריטש אותה מהאמה עד כף היד.

הוא חולץ בסירה אל הנמל, וחובשים ופרמדיקים של מגן דוד אדום שהוזעקו למקום העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים איכילוב, כשהוא סובל מקטיעה חלקית של כף ידו.

קלי פרץ, פראמדיקית מד"א שטיפלה בפצוע סיפרה כי צוות החובשים יצא עם סירה ללב ים, שם חברו עם סירה מצוות העובדים שהעבירה את הפצוע. "הוא קיבל טיפול ראשוני עוד בלב ים על ידי חברו שגם סייע לחלצו מהמים", סיפרה.
ככל הנראה, הצעיר צלל במסגרת עבודתו בחוות גידול הדגים כשלפתע תקף אותו הכריש. מאחר וצלילות נעשות בזוגות, בן הזוג שצלל עם הפצוע הבחין בנעשה, הצליח לשחרר את אחיזתו של הכריש ביד חברו והוציא אותו מהמים. "הוא היה כל כך מבולבל וכאב לו, זה כאבים מאוד מאוד חזקים. הוא לא ידע כל כך אפילו לתאר את הכריש", ציינה פרץ, "מי שסיפר שזה כריש אפרורי זה החבר שלו".

כריש בים התיכון - נדיר

נדיר מאוד לצפות בכרישים בים התיכון, וחלק מהמינים הרבים של הדגים הללו כמעט לא נראים לעולם. הכרישים מתקרבים לרוחצים בים התיכון לעתים רחוקות מאוד, אלא אם הם מותקפים.

שלושת המינים המסוכנים ביותר של כרישים השוחים בים התיכון הם העמלץ הלבן, הכריש הטיגריסי והכריש השורי. מין נוסף הנפוץ בים התיכון הוא כריש ארך-גף. בשנים האחרונות דווח על כמה מקרים שבהם כריש ממין עמלץ לבן תקף רוחצים לחופי הים התיכון, אך מרבית המקרים לא היו קטלניים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
כריש שנצפה באילת לפני כמה חודשים/מערכת וואלה, צילום מסך

באפריל השנה הבחינו רוחצים ב"מפרץ השמש" אשר נמצא בחוף הצפוני של מפרץ אילת בסנפיר הגב של כריש השוחה מטרים ספורים מבני אדם, ממש לצד שונית האלמוגים בעיר הנופש הדרומית שלחופי הים האדום. איתן ברוך, צלם מקומי שבמקרה שהה בחוף, הצליח ללכוד בעדשתו את המחזה לאחר שלדבריו ראה רוחצים רבים "יוצאים מהים בהיסטריה".

"זה היה נראה ממש כמו קטע שלקוח מתוך הסרט 'מלתעות'", סיפר ברוך בשיחה עם וואלה! חדשות. ברוך העריך שאורכו של הכריש, ששחה במרחק מטר אחד בלבד ממשפחה שהייתה במים, היה כשני מטרים. בתמונה שצילם ברוך נראה נער גולש על גלשן רוח. "הנער לא נבהל", אומר ברוך, "כי לא הבחין כלל בכריש ובהמולה שהתרחשה על החוף".

ב-2010, נתפס כריש מסוג עמלץ לבן במשקל של כ-40 קילוגרמים מול חופי חדרה. בזמנו סיפר לוואלה! ויקי ממן, העובד כדיג כבר 40 שנה: "לא כדאי לשחות בקרבתו, הוא די מסוכן. בעיקרון הכריש לא תוקף אלא אם כן הוא מריח דם או פחד. אם נתקלתם בכריש בים, לא להתגרות או להראות פחד. להישאר רגועים והוא יחלוף ולא יעשה כלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully