וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקסיקו: 97 הרוגים ועשרות נעדרים בשיטפונות ענק

20.9.2013 / 17:16

סופות טרופיות ומפולות בוץ שהכו בימים האחרונים במדינה החריבו כ-35 אלף בתים והותירו רבים ללא מזון ומים. לפי ההערכות, ב-48 השעות הקרובות קיים חשש לסופת ציקלון נוספת

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

סופות טרופיות עזות שוטפות את מקסיקו בימים האחרונים והביאו עד כה למותם של לפחות 97 בני אדם. כמו כן עשרות בני אדם עדיין מוגדרים נעדרים. גשם כבד ורוחות עזות גרמו לשיטפונות ענק ברחבי המדינה ולמפולות בוץ אשר כיסו כפרים שלמים. רשויות ההצלה במקסיקו דיווחו עד כה על 35 אלף בתים שנהרסו או נפגעו במהלך אסון הטבע.

גשרים וכבישים מרכזיים במדינה נהרסו, תוך שהם מותירים אזרחים ותיירים רבים תקועים ללא אפשרות חילוץ יבשתית וללא אספקה סדירה של מזון ומים. על פי המרכז האמריקני לחיזוי סופות הוריקן, ב-48 השעות הקרובות קיים סיכוי של 50% להיווצרות סופת ציקלון טרופית נוספת באזור הדרומי של מפרץ מקסיקו.

ארבעה ימי גשם גרמו לשיטפונות ענק. רויטרס
קיים סיכוי להיווצרות סופת ציקלון נוספת. השיטפונות במקסיקו/רויטרס

באופן נדיר, התרחשו מעל מקסיקו בשבוע האחרון שתי סופות טרופיות, "אינגריד" ו"מנואל", כאשר בעוד אינגריד נחלשה והתפוגגה, התפתח מנואל לכדי סופת הוריקן. במקביל דיווחה היום (שישי) רשת סקיי ניוז הבריטית כי הרשויות במדינה איבדו קשר עם מסוק חילוץ שהוזנק לצורך פעולות חילוץ.

לדברי שר הפנים של מקסיקו, מיגל אנגל אוסוריו צ'ונג, כ-68 בני אדם עדיין מוגדרים כנעדרים בעקבות מפולת בוץ בכפר באזור לה פינטאדה מצפון-מערב לאקפולקו. לדברי הרשויות, 288 בני אדם חולצו מהאזור ועד כה אותרו בו כ-20 גופות.

עוד בוואלה!

הדרך הפשוטה להוזיל את חבילת הסלולר! עכשיו כולם יכולים!

לכתבה המלאה
שיטפונות במקסיקו, 20.9.13. רויטרס
שיטפונות במקסיקו, 20.9.13/רויטרס

בעקבות האסון הודיע משרד האוצר במדינה כי קיים ברשותה תקציב לסיוע לשעת חירום הנאמד ב-945 מיליון דולרים. ואולם לא ברור כיצד תתמודד המדינה, הסובלת מגירעון מתמשך, עם ההשלכות הכלכליות של האסון.

לקריאה נוספת
שיטפונות כבדים בקולורדו: 3 בני אדם נהרגו
הודו: 8 הרוגים בהתרסקות מסוק שסייע לנפגעי ההצפות
560 הרוגים בשיטפונות בצפון הודו; אלפים נעדרים

שיטפונות במקסיקו, 20.9.13. רויטרס
שיטפונות במקסיקו, 20.9.13/רויטרס
שיטפונות במקסיקו, 20.9.13. רויטרס
הרשויות דיווחו על מסוק חילוץ שהוזנק ונעלם/רויטרס
שיטפונות במקסיקו, 20.9.13. רויטרס
שיטפונות במקסיקו, 20.9.13/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully