וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאסר עולם לאיראני שניסה לפגוע בישראלים בתאילנד

22.8.2013 / 11:48

סעיד מוראדי הורשע בניסיון רצח בפיצוץ שבו נקטעו שתי רגליו בפברואר 2012. ישראל האשימה אז את איראן בשליחת חוליות טרור לתאילנד, הודו וגיאורגיה במטרה לפגוע בישראלים

רויטרס

בית המשפט בתאילנד גזר הבוקר (חמישי) מאסר עולם על אזרח איראן שהורשע בניסיון פיגוע נגד גורמים ישראליים בבנגקוק בשנה שעברה. סעיד מוראדי, בן 29, הורשע בניסיון רצח בפיצוץ שבו נקטעו שתי רגליו ב-14 בפברואר 2012. נאשם שני, מוחמד חזאי, נידון ל-15 שנות מאסר בשל אחזקת חומרי נפץ לא-חוקיים.

סעיד מוראדי מחבל איראני שהורשע בניסיון פיגוע נגד גורמים ישראליים בבנגקוק. רויטרס
איבד את רגליו בפיצוץ. מוראדי/רויטרס

חמישה בני אדם נפצעו בסדרת הפיצוצים בבנגקוק. אחד הפצועים היה מוראדי, שניסה להשליך מטען חבלה לעבר שוטרים. המטען התפוצץ בידיו. הוא איבד את רגליו והוא הופיע היום בבית המשפט כשהוא רתוק לכיסא גלגלים.

החקירה קישרה את הפיצוץ לפיגוע יום קודם לכן בהודו בו נפצעה טל יהושע-קורן, אשתו של אלון יהושע, נציג משרד הביטחון בשגרירות בניו דלהי. במקביל, סוכל ניסיון פיגוע נגד השגרירות הישראלית בגיאורגיה. ישראל האשימה את איראן בשליחת חוליות הטרור לשלוש המדינות, אך טהרן הכחישה את הטענות. גורמים בשגרירות ישראל בבנגקוק בירכו היום על הפסיקה.

חזאי נעצר בשדה התעופה המרכזי בבנגקוק כשניסה לעלות על טיסה למלזיה. מוראדי נעצר בזירת הפיגוע. חשוד שלישי, מסעוד סדגהט זדיה, עצור במלזיה לאחר שהצליח להימלט מתאילנד זמן קצר לאחר סדרת הפיגועים. דובר מטעם משטרת תאילנד אמר כי מלזיה אישרה את הסגרתו של זדיה לידיהם, אך הוא טרם הובא לשמוע את האישומים נגדו.

sheen-shitof

עוד בוואלה

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully