וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגדר בדרום עצרה את המסתננים אבל לא את הסמים

19.7.2013 / 0:20

באוגדת עזה מוטרדים מהמשך הברחות הסמים ממצרים, על אף השלמת גדר הגבול החכמה. "הם חותכים אותה, חופרים מחילות ומטפסים", אמרו בצבא והזהירו כי הציר עלול להפוך לנתיב טרור

הברחות הסמים ממצרים לישראל נמשכות: למרות סיום בניית הגדר החדשה בגבול המצרי, עיבוי מערכי איסוף המודיעין והצבת הכוחות האיכותיים לאורכה - מצליחות כנופיות הפשע מהנגב להבריח ארצה סמים ממצרים. בשבוע האחרון לבדו נרשמו עשרה ניסיונות של הברחה, כששמונה מהם סוכלו. באוגדת עזה מודאגים שהאירועים הללו ישמשו לא רק ציר פלילי אלא גם כנתיב אפשרי לפיגועים בשטח ישראל.

האזור המדובר בו מתבצעות מרבית ההברחות הוא בגזרת החולות - שטח המשתרע לאורך כ-20 קילומטרים, מכרם שלום שבצפון, סמוך לרצועת עזה, והלאה לכיוון קדש ברנע. כוחות צה"ל המסיירים בגבול ויחידת מגן של משטרת המחוז הדרומי, בפיקודו של רב-פקד נועם קייזר, הצליחו כאמור לסכל כמה הברחות סמים, אחת מהן לפני שבעה ימים שכללה ניסיון להבריח 162 ק"ג חשיש בשווי של מיליוני שקלים.

קצין מאוגדת עזה הפועל בגזרת החולות הסביר כי "מי שחשב שהגדר ומודיעין השדה בשילוב הלוחמים בשטח ימנעו במאה אחוז את ההברחות טועה ומטעה. הגדר מונעת חדירה של מסתננים ואלו שמעזים לטפס עליה נתפסים". לדברי הקצין - הכנופיות מתפרנסות מהברחות סמים והן יעשו הכל כדי לעמוד במשימה. "החברים בכנופיות נעזרים ברכבי שטח מתקדמים, באמצעי ראיית לילה ולעיתים אף במידע פנימי מצה"ל".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

מניתוח שיטות הפעולה של המבריחים עולה כי הם משתמשים במספר רב של דרכים, שכוללות טיפוס עם סולם על הגדר והשלכה של שקים או חבילות סמים, חפירת מחילות מתחת לגדר החדשה, העברת שקיות סמים קטנות דרך הגדר עצמה לצד הישראלי וניסיונות לפתוח "חלונות" בגדר.

במקביל, בשבוע האחרון הועלתה רמת הדריכות לאורך הגבול המצרי בגזרת החולות לאחר שהצבא המצרי קיבל את אישור שר הביטחון משה יעלון להכניס גדוד חי"ר נוסף הכולל כוחות משוריינים לאזור רפיח ואל עריש על רקע התנגשויות בכנופיות מבריחים. לפני יומיים, דיווח סיור של צה"ל בגזרת החולות על אירועי ירי בין צבא מצרי למבריחים. "הצבא המצרי מנסה להפסיק את ההברחות בסיני שמשמשות גם למימון טרור ונלחם גם במנהרות מתחת לציר פילדלפי", הסביר קצין בגזרה, "החשש שלנו שהזעם יופנה לעברנו וזה כנראה עניין של זמן אם הלחץ יימשך. למרות הדריכות אנחנו נערכים גם לאירועים בצד הישראלי מצד מבריחי הסמים. זו מלחמת מוחות יום יומית ואת רוב האירועים אנחנו מצליחים לסכל".

(עדכון ראשון: 20:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully