וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לרגל יום הולדתו? "מנדלה ישוחרר לביתו בקרוב"

תאבו מבקי, הנשיא ה-11 של דרום אפריקה, אמר שהנשיא השחור הראשון של המדינה - שנמצא במצב קריטי ויחגוג השבוע יום הולדת 95 - ישוחרר מבית החולים. נכדו: "זו החלטה רפואית"

למעלה מחודש מאז אושפז בפעם האחרונה בבית החולים, נשיא דרום אפריקה לשעבר נלסון מנדלה ישוחרר בקרוב לביתו – כך לפי תאבו מבקי, נשיאה ה-11 של המדינה האפריקנית. מבקי, שדיבר אתמול (שבת) בטקס אזכרה בבירה פרטוריה, סיפר כי הוא מכיר את רופאיו של מנדלה והוסיף כי בית החולים בו מאושפז נשיאה השחור הראשון של המדינה "עושים עבודה נהדרת". מצבו של מנדלה עדיין מוגדר קריטי אך יציב.

ביום חמישי יחגוג מנדלה את יום הולדתו ה-95. כלי התקשורת במדינה דיווחו גם כי רעייתו של מנדלה אמרה שהיא מוטרדת כיום פחות ממצבו של בעלה מאשר לפני שבוע. נכדו של מנדלה, זונדווה, הביע בשיחה עם סוכנות הידיעות רויטרס תקווה שסבו יחגוג את יום הולדתו עם המשפחה, אך הבהיר כי זה תלוי ברופאים. "זה עניין רפואי ואנו מקווים שתהיה לו החלמה מהירה", אמר.

מצבו הבריאותי של מנדלה הידרדר לאחרונה, ובשנים האחרונות הוא נכנס ויוצא ללא הרף מבתי חולים. הוא מאושפז מאז ה-8 ביוני בבית החולים בפרטוריה בניסיון להחלים מהזיהום החריף בריאות שממנו הוא סובל. לפני כשבוע וחצי נחשפו מסמכים לפיהם הרופאים המליצו לנתק את מנדלה ממכשירי ההנשמה כיוון שהוא נמצא במצב של "צמח" באופן קבוע. המסמכים נחשפו על ידי כמה מקרובי משפחתו של מנדלה בעקבות סכסוך בין בני המשפחה על קברי שלושת מילדיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully