וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האהבה ניצחה: התחתנו העותרים למען נישואי גאים

29.6.2013 / 14:45

שני תושבי קליפורניה שמאבקם הוביל להסרת הצו נגד נישואים חד מיניים במדינה - נישאו בעיריית לוס אנג'לס בטקס שנערך על ידי ראש העיר. "לא נסכים להיות אזרחים סוג ב'"

צילום: רויטרס עריכה: טל רזניק

חגגו את ניצחונם באיחוד הקדוש: פול קטאמי וג'ף זרילו מקליפורניה, בני זוג הומוסקסואלים שהיו חלק מהתובעים במשפט נגד האיסור על נישואי גאים במדינה, נישאו אתמול (שישי) בבניין העירייה בלוס אנג'לס. מי שהשיא את השניים היה ראש העירייה בכבודו ובעצמו, בטקס שתועד על ידי כלי התקשורת בארה"ב. בני הזוג היו חלק מהתביעה שהגישו סינדי סטיר וקריסטין פרי נגד "הצעה 8" - הצו שמנע מזוגות חד-מיניים להתחתן בתחומי המדינה בארבע שנים וחצי האחרונות, שהוסר הלילה בהחלטת בית המשפט הפדרלי לערעורים של מדינת קליפורניה.

זוג גברים נישא בלוס אנג'לס, קליפורניה, 29 ביוני 2013. רויטרס
"זה היה מאבק של ארבע שנים וחצי נגד 'הצעה 8', עברו 12 שנים של מערכת יחסים וזה היה תמיד הצעד הטבעי הבא עבורנו". קטאמי וזרילו/רויטרס

"זה היה מאבק של ארבע שנים וחצי נגד 'הצעה 8', עברו 12 שנים של מערכת יחסים וזה היה תמיד הצעד הטבעי הבא עבורנו", אמר זרילו לאחר הטקס. "כפי שאמרתי בעבר, הרצון שלנו להינשא גדל כל כך בארבע השנים האחרונות, כשהיינו חלק מהתיק הזה והאהבה והמסירות שלנו אחד לשני רק ממשיכה לגדול ואני מצפה שהיא תמשיך לגדול עד שלא נהיה עוד בעולם הזה ביחד".

"זה מצחיק משום שכולם אומרים, 'אתם ראויים להיות אומללים כמו כל אחד אחר, נכון?'", אמר קטאמי בבדיחות. "כל כך הרבה כמונו לא הסכימו להיות אזרחים סוג ב'", הוסיף זרילו, "ואני מקווה שעשינו מעט בשביל לשנות את הדרך לכיוון שוויון".

sheen-shitof

עוד בוואלה

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
חוגגים החלטה היסטורית על הכרה בנישואים חד-מיניים. בית המשפט העליון, וושינגטון, יוני 2013. רויטרס
בני הזוג בפתח בית המשפט העליון, השבוע/רויטרס

קליפורניה הפכה למדינה ה-13 שאישרה נישואים חד מיניים. מוקדם יותר השבוע החליט בית המשפט העליון בוושינגטון לבטל את החוק הפדרלי המונע מבני זוג מאותו מין את הזכויות הסוציאליות שלהן זכאים זוגות הטרוסקסואליים. החלטה נוספת שקיבל בית המשפט עסקה בתיקון לחוק שעבר ב-2008 במדינת קליפורניה, שכונה כאמור "הצעה 8", ואסר על נישואים חד-מיניים במדינה, אחרי שאלה הותרו בשנת 2000. ואולם, בית המשפט העליון החליט שלא להתערב בסוגיה, ולמעשה הותיר לבית המשפט הפדרלי לערעורים של קליפורניה להחליט בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully