וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: חייל משלדג צילם חיילות במקלחת, ארבעה נעצרו

10.6.2013 / 12:13

קצינים ביחידת העילית גילו כי חייל מנהלה בשירות סדיר הפיץ את התמונות לשני חיילים ולנגד בשירות קבע. הנגד הביע חרטה בפני המפקדים על כך שנחשף לתמונות ולא עדכן אותם

קצינים ביחידת העילית שלדג גילו כי חייל מנהלה בשירות סדיר מהיחידה צילם חיילות בעירום בזמן שהתקלחו והפיץ את התמונות לשני חיילים נוספים בשירות סדיר ולנגד בשירות קבע מהיחידה. המקרה החמור נודע למפקד היחידה, קצין בדרגת סגן-אלוף שהנחה להעביר את פרטי האירוע למצ"ח. ארבעה נעצרו, בהם שלושה חיילים בשירות סדיר ונגד, והם יובאו בשעות הקרובות לדיון בהארכת מעצרם.

מתחקיר ראשוני עולה כי במהלך הטירונות של חיילי יחידת שלדג בבסיס הטירונים של חטיבת הנח"ל, צילם החייל את התמונות והפיץ אותן לקבוצה מאוד מצומצמת ביחידה. קצינים ביחידה מתחו ביקורת לא רק על החייל, אלא על נגד בכיר, שמוגדר כ"מוקד ידע מבצעי משמעותי". הנגד הביע חרטה בפני המפקדים על כך שנחשף לתמונות ולא עדכן את המפקדים על המקרה, אך להגנתו הסביר שקיבל את התמונות יחד עם תמונות אחרות ולכן טעה בשיקול הדעת כשלא דיווח על המקרה החמור.

לדברי קציני מילואים משלדג, מפקד היחידה כינס את החיילים ושוחח אותם על המקרה, מתח ביקורת חריפה מאוד על האירוע והודיע על השעיית ארבעת החשודים עד לתום החקירה. "הנגד הבכיר שמעורב בפרשה הוא עילוי בתחומו", סיפרו הקצינים, "בחור רציני מאוד שאחראי על תחום מבצעי מובהק. ברור לנו שהוא נכשל. מצד שני אסור לשכוח את תרומתו ולהטיל את האשמה עליו". יצוין, כי גורמים בצה"ל חילקו את האירוע לשני תחומים נפרדים: הראשון הוא עבירת הצילום של הבנות תוך פגיעה קשה בפרטיותן, והשני הוא הפצת התמונות ברבים. בצה"ל מנסים להילחם בתופעה. במקרה אחר שארע בבסיס בדרום הארץ, אותרה חיילת שהפיצה תמונות של חברותיה החיילות מתערטלות.

מדובר צה"ל נמסר: "במצ"ח נחקר חשד לפגיעה בפרטיות לפיו חייל אחד או יותר צילמו חיילות בעירום. במסגרת החקירה נחקרו גם נגדים בקבע אשר התקבלה החלטה להשעותם מתפקידם במהלך החקירה. החקירה עודנה מתנהלת. הפרקליטות הצבאית מלווה את החקירה מראשיתה".

  • עוד באותו נושא:
  • שלדג
  • מצ"ח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully