וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס ופתח הסכימו להקים ממשלת אחדות תוך 3 חודשים

14.5.2013 / 23:22

לפי דיווח סוכנות הידיעות "מען", נציגי שני הארגונים שנועדו בקהיר הסכימו על לוח זמנים ליישום פיוס בין הפלגים עד יולי. ואולם, לא צוינו שמות הבכירים שירכיבו את הממשלה

נציגי פתח וחמאס שנועדו היום (שלישי) בקהיר הסכימו על כינון ממשלת אחדות בתוך שלושה חודשים. על פי דיווח סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען", נציגים בכירים משני הארגונים הסכימו על לוח זמנים ליישום פיוס בין הפלגים עד חודש יולי. עוד נמסר כי לא צוינו שמות של בכירים אשר צפויים להרכיב את הממשלה החדשה. בכיר חמאס, מוסא אבו מרזוק, אמר היום ל"מען" כי השיחות בין הצדדים היו "חיוביות".

חאלד משעל ואבו מאזן בקהיר. דצמבר 2011. AP
נועדו בקהיר בחודש ינואר. משעל ואבו-מאזן/AP

בחודש ינואר דווח כי יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן נפגש בקהיר עם ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל. לפני הפגישה נפגשו כל אחד מהם בנפרד עם נשיא מצרים מוחמד מורסי. בפגישות דנו האישים בדרכים ליישם בהקדם את הסכם הפיוס. דוברו של מורסי, יאסר עלי, מסר כי מורסי דן עם אבו מאזן במאמצים להשלים את הסכם הפיוס הפלסטיני.

התקרבות משמעותית לאחר מבצע "עמוד ענן"

כמו כן, משלחות של שני הארגונים נועדו בינואר בקהיר כדי לדון בדרכי היישום של הסכם הפיוס. ראש צוות המשא ומתן מטעם פתח, עזאם אל-אחמד, הביע בזמנו תקווה כי האווירה החיובית השוררת בין הארגונים תקדם פיוס בהקדם. לפני כשנתיים חתמו שני הארגונים בקהיר על הסכם לכינון ממשלה זמנית שאמורה הייתה לסלול את הדרך לבחירות לנשיאות ולפרלמנט בתוך שנה. ואולם, היישום של ההסכם נדחה מאז.

לאחר מצבע "עמוד ענן" ברצועת עזה ושדרוג מעמד הרשות הפלסטינית באו"ם - חלה התקרבות משמעותית בין חמאס לפתח. בדצמבר האחרון התיר פתח לחמאס לקיים בגדה עצרות לציון יום השנה לקמתו, לראשונה מאז השתלטות חמאס על עזה לפני כשש שנים. בתגובה, התיר חמאס לפתח לקיים בעזה עצרת לציון יום השנה להיווסדו. בעצרת של פתח בעזה נכחו מאות אלפי מתומכי פתח, מה שהתפרש בעיני רבים כמפגן מחאה נגד ממשלת חמאס ברצועה.

אלא שלמרות האווירה הטובה השוררת בין הארגונים, גורמים פלסטינים רשמיים ששוחחו בזמנו עם העיתון הלונדוני "א-שרק אל-אווסט" הביעו דווקא פסימיות בדבר האפשרות ליישומו של הסכם הפיוס בין הארגונים. "הן חמאס והן פתח דבקים בעמדות שלהם. אין ולו סעיף אחד בהסכם הפיוס ביניהם שאין לגביו מחלוקות עמוקות בין הארגונים", אמרו הגורמים, המעורים בפרטי המגעים ליישום הסכם הפיוס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully