וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת סוריה שרד ניסיון התנקשות בדמשק

29.4.2013 / 10:42

שיירתו של ואאל אל-חלקי הותקפה בדמשק בפיצוץ מכונית תופת ואחד משומרי ראשו נהרג. הוא מונה לתפקיד בקיץ, אחרי עריקת קודמו ואחרי חיסולה של שדרת ההנהגה הצבאית בפיגוע

צילום: הטלוויזיה הממלכתית של סוריה, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

ראש ממשלת סוריה, ואאל נאדר אל-חלקי, שרד ניסיון התנקשות בלב דמשק - כך מסרו הבוקר (שני) כלי תקשורת המדווחים מהמדינה, בהם רשת אל-מנאר של חיזבאללה. לפי הדיווחים, אלמונים ניסו לפגוע בשיירה שבה נסע אל-חלקי באמצעות פיצוץ מכונית תופת.

סרטונים מזירת הפיגוע תיעדו כבאים ממהרים למכונית שרופה במחלף סואן. גם אוטובוס נראה ניזוק מהפיצוץ עשן כבד נראה מיתמר מהמקום.

הטלוויזיה הסורית הממלכתית דיווחה כי את הפיצוץ גרמו "מחבלים" - השם שנתן המשטר לקבוצות המורדים - בשכונה היוקרתית אל-מזה שבדרום-מערב דמשק. במקום שוכנים רבים ממוסדות השלטון הסורי. הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח מלונדון כי אחד משומרי הראש של ראש הממשלה נהרג בפיצוץ. מנהל הארגון, ראמי עבד אל-רחמן, אמר כי נהג המכונית ושומר ראש נוסף נפצעו קשה בפיצוץ.

פיגוע תופת, דמשק, אפריל 2013. רויטרס
זירת הפיגוע, הבוקר בדמשק/רויטרס

אל-חלקי, לשעבר שר הבריאות, מונה לראש ממשלת סוריה בחודש אוגוסט של השנה שעברה, אחרי שקודמו בתפקיד, ריאד חג'אב, ערק מהמדינה ונמלט לירדן. חודש קודם לכן חוסלה שדרת קציניו הבכירים של נשיא סוריה, בשאר אסד, בפיגוע בדמשק.

פעילי האופוזיציה נלחמים בחיילי המשטר בדמשק זה חודשים ארוכים, אך הצדדים אינם מגיעים להכרעה בכיבוש הבירה. בחודש דצמבר התפוצץ מחבל מתאבד במשרד הפנים, ולפי כמה דיווחים, פקידים בכירים - בהם שר הפנים - נפצעו קשה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

אזור ההתנקשות:

אמש טענו פעילי אופוזיציה על קרבות בפאתי דמשק, סמוך לאתר הקשור לתכנית הכימית של צבא סוריה. לדבריהם, הקרבות נמשכו זה יום שלישי ברציפות ליד הר קאסיון שבצפון-מערב הבירה הסורית.

לפני שלושה שבועות התפוצצה במרכז דמשק מכונית תופת. 15 בני אדם נהרגו ועשרות נפצעו בפיגוע. תושבת דמשק תיארה בשעתו את הפיצוץ כעז ביותר ששמעה אי פעם בעיר. השלטונות הטילו את האחריות על האופוזיציה. תושבים ופעילים מקומיים דיווחו על ירי כבד באזור הפיגוע, אך הממשל טוען כי היה זה ירי באוויר שנועד לפנות דרך לאמבולנסים הרבים שדהרו לאזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully