וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: איראני תכנן לבצע פיגוע בשגרירות ישראל בנפאל

22.4.2013 / 20:49

על פי הדיווח בנפאל, גורמי ביטחון בשגרירות ישראל בקטמנדו עצרו את החשוד לאחר שתצפת על השגרירות. החשוד, שהתגורר בשנים האחרונות בתאילנד, החזיק בדרכון ישראלי מזויף

ניסיון נוסף לפגיעה בישראלים בחו"ל? אנשי הביטחון בשגרירות ישראל בקטמנדו, בירת נפאל, עצרו לאחרונה אזרח איראני בחשד שריגל אחר השגרירות במטרה לאסוף מידע לצורכי ביצוע פיגוע במקום, כך דווח היום (שני) בחדשות ערוץ 2. על פי הדיווח, שהתפרסם ב"אנפורנה פוסט" המקומי, הגורמים הישראלים העבירו את החשוד, מוחסין חוסרוויאן, לחקירת המשטרה המקומית לאחר מעצרו ב-13 באפריל. בחקירתו טען כי חיפש חנות לתיקון מחשבו הנייד וכי הגיע לנפאל במטרה לעבור לאירופה ולבקש מקלט מדיני, לאחר שנתקל בקשיים כלכליים.

על פי הדיווח, החשוד – שהתגורר בבנגקוק מאז 2004 ונישא לאישה תאילנדית לפני כחמש שנים - נעצר לאחר שגורמים בשגרירות הבחינו בו עורך תצפיות על אזור השגרירות, כשידו מפת תיירים. כמו כן, דווח כי הוא נעצר כשבידו דרכון ישראלי מזויף, בו זוהה כ"אלכסנדר". עוד דווח כי המשטרה המקומית הקימה צוות חקירות מיוחד עבור המקרה, לאחר שנודע כי החשוד ערך "ביקורים תכופים וחשודים" לאזור השגרירות.

פרטי מעצרו של החשוד פורסמו, על פי הדיווח, לאחר שרעייתו ושניים מקורביו האיראנים הגיעו מבנגקוק לקטמנדו על מנת לפגוש את חוסרוויאן. על פי הדיווח, בחקירתו נחשף כי הוא עשה שימוש בדרכונו האיראני על מנת להיכנס למלזיה ב-31 במרץ, שם ככל הנראה קיבל את דרכונו הישראלי המזויף. דווח גם כי הוא ביקר לאחרונה בסרי לנקה.

בחודש יולי האחרון נעצר אזרח לבנוני בלימסול שבקפריסין, בחשד שתכנן לפגוע במטרות ישראליות. עם זאת, בעדותו בפני בית המשפט בקפריסין הכחיש המחבל הלבנוני-שבדי חוסאם טאלב יעקוב, כי תכנן לפגוע בישראלים ורק הודה במעורבותו בפעילות חיזבאללה באי. בעדות שמסר בבית המשפט במדינה הודה הנאשם כי שימש כפעיל בארגון מאז 2007, ופעל על פי הנחיות מפעילו, שכינויו היה איימן. על פי כתב האישום, נתבקש יעקוב, בין השאר, לאסוף מידע על אוטובוסים המסיעים תיירים שמגיעים לאי.

למרות הודאתו בחלק מההאשמות נגדו, הוא הכחיש כי תכנן פיגוע נגד תיירים ישראלים, כפי שמאשימה אותו התביעה. "גם אילו היו אומרים לי לבצע פיגוע, הייתי מסרב. לעולם לא הייתי יכול לעשות זאת", אמר. "בלבנון אימנו אותי רק בהגנה". על פי דיווח ב"ניו יורק טיימס", עדותו של יעקוב הוקראה מן הכתב בידי מתרגם, בשפה היוונית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully