וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס להייגל: רק דיפלומטיה מול איראן - לא אופציה

הנשיא הדגיש בפני שר ההגנה האמריקאי כי "ביקורך פה הוא מסר לאיראן: 'אל תעשו זאת, הבחירה בידיכם'". הייגל סיפר כי בטיסתו מעל הארץ הבין "את האתגרים עימם ישראל מתמודדת"

נשיא המדינה, שמעון פרס, נועד היום (שני) עם שר ההגנה של ארצות הברית, צ'אק הייגל, והדגיש בפניו כי מניעת איראן גרעינית בדרכי דיפלומטיה בלבד, אינה אפשרית. "אני סומך על ארצות הברית שלא תאפשר לאיראן להפוך לגרעינית, הנשיא אובמה התחייב כי לא יאפשר לאיראן להיות גרעינית וכי כל האופציות מונחות על השולחן. איראן אינה מאוימת על ידי אף מדינה, ולכן לא ברור מדוע ההנהגה האיראנית מאיימת על כל העולם. אפשר למנוע איראן גרעינית בדרכים דיפלומטיות, וזה אף עדיף, אך עליהם לדעת כי דיפלומטיה לבדה זו אינה אופציה". בהמשך הפגישה, השניים דנו בדרכים למנוע מאיראן להפוך גרעינית, במצב בסוריה ובטיפול במצבורי הנשק הכימי שם, בתהליך השלום עם הפלסטינים ובחיזוק והעמקת הקשר הביטחוני-אסטרטגי בין ישראל לארה"ב.

נשיא המדינה שמעון פרס בפגישתו המדינית היום עם מזכיר ההגנה האמריקאי צ'אק הייגל אפריל 2013. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
"אני סומך על ארצות הברית שלא תאפשר לאיראן להפוך לגרעינית". פרס והייגל, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

"מינויך למזכיר ההגנה מציב אותך כשחקן מפתח מרכזי בטיפול בבעיות הביטחוניות הבוערות ביותר", אמר פרס להייגל. "יש לי אמון מלא ברצינותך ובדרכך. ביקורך פה הוא מסר לאיראן: 'אל תעשו זאת, הבחירה בידיכם. אל תהפכו את המזרח לתיכון מקום נורא המלא באיומים ונשק'".

"במשך שעתיים היום טסתי מעל הצפון עם שר הביטחון ולאורך הגבול", סיפר הייגל. "ראיתי את האזור מספר פעמים בעבר, אך מעולם לא ראיתי אותו בדרך בה ראיתי אותו היום. חוויה זו שיקפה לי בצורה ברורה את האתגרים עימם ישראל מתמודדת והמציאות בה אתם חיים. זה מדהים לראות מה העם בישראל השיג מאז 1948". שר ההגנה ביקש לברך את הנשיא פרס, שצפוי לחגוג יום הולדת 90 השנה: "אני רוצה לאחל לך יום הולדת שמח לקראת יום הולדתך הקרב ובא. אולי אשלח לך סטייק 'אומהה' או קצת תירס מנברסקה, מבחינתי זה כבוד גדול להתקבל על ידך כאן בבית הנשיא ולשמוע את תפיסת עולמך לגבי ההתרחשויות במזרח התיכון".

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון,  בסיור מוסק לרמת הגולן, עם שר ההגנה האמריקאי, צ'אק הייגל, אפריל 2013. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
התרשם מהמציאות בה חיים אזרחי המדינה. הייגל ויעלון/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

מוקדם יותר נפגש שר ההגנה הייגל עם שר הביטחון, משה יעלון. בדברים שנשא בבסיס הקריה בתל אביב, אמר הייגל כי בין הצדדים הוסכם כי "ארצות הברית תעניק לישראל שורת אמצעים צבאיים, לרבות טילים, מערכות מכ"ם מתקדמות, מטוסי תדלוק ואת מטוסי ה-V22, שלא סיפקנו לאף מדינה אחרת". לדברי הייגל, הדבר מבטיח את עליונותה האווירית של ישראל ויאפשר לחיל האוויר הישראלי אפשרויות תקיפה ארוכות טווח. יעלון, שכינה את עמיתו האמריקאי "ידידי הטוב", הדגיש כי "אנחנו מתמודדים עם איומים משותפים, ומעל הכל - איראן". לדברי שר הביטחון, "איראן לא מאיימת רק על היציבות במזרח התיכון, אלא על העולם כולו".

הייגל נחת בישראל אתמול בבוקר, לביקור ראשון בארץ מאז כניסתו בתפקיד. הוא ישהה בישראל שלושה ימים במהלכם ייפגש גם עם ראש הממשלה. מחר צפוי שר ההגנה של ארה"ב להגיע לעמאן, בירת ירדן, ובהמשך יבקר בערב הסעודית, במצרים ובאיחוד האמירויות, בין היתר כדי לקדם עסקה של מכירת מטוסי אף-16.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully