וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדות מאילת: "שמענו בומים, ורק אחר-כך את האזעקות"

17.4.2013 / 10:04

תושבי העיר הופתעו לשמוע הבוקר את צליל האזעקה בוקע ממערכת ההתרעה החדשה, אך הסירנות לא הגיעו לאוזני כולם. "שמעתי אזעקה והמשכתי לנסוע, לא היה לי מה לעשות"

צילום: עומר כרמון - מערכת ערב ערב באילת

בפעם הראשונה מאז מבצע "עמוד ענן", שוגרו הבוקר (רביעי) שתי רקטות לעבר אילת, ככל הנראה מכיוון סיני. תושבי העיר הופתעו לשמוע את צליל האזעקה בוקע מהמערכת החדשה שהותקנה באילת, ולאחר מכן את ההדף מפיצוצי הרקטות, שגרמו לנזק קל בלבד למבנה, אך לא לנפגעים.

האזעקה הבוקר נשמעה היטב במלונות העיר. רות, ממלון מג'יק פאלאס, סיפרה לוואלה! חדשות: "שמענו אזעקה ואחר כך שמענו פיצוצים מאזור הנמל". יונית, מקפה "קקאו", אמרה: "שמענו אזעקה ומיד אחר כך נפילה באזור מלון הרודס באזור הצפוני". סנדרה, ממלון מרידיאן, סיפרה: "שמענו אזעקה. הכול בסדר עכשיו כאן, אבל לא שמענו פיצוצים". לעומת זאת, היה גם מי שאמר שמערכת ההתרעה לא פעלה כראוי. יוראי כהן, סגן מפקד יחידת החילוץ בעיר, סיפר ששמע שני פיצוצים: "שמעתי את הבומים, ורק אחר כך היו אזעקות", ציין.

זירת נפילת הרקטה באילת. חטיבת דובר המשטרה
אחת הרקטות שאותרו באזור אילת/חטיבת דובר המשטרה

ניסים, סוכן נדל"ן מאילת, שיתף: "נסעתי במכונית בדרך לעבודה ופתאום שמעתי את האזעקה. לא היה לי הרבה מה לעשות אז פשוט המשכתי לנסוע. מיד לאחר מכן שמעתי שני פיצוצים: אחד מאזור המלונות ליד הגבול עם ירדן, והשני על הדרך העוקפת של אילת בחלק הצפוני של העיר. מיד אחר כך שמעתי אמבולנסים ומכבי אש שהוזנקו".

ערן שריקי, אחראי המצילים בחופי הים באילת, סיפר: "הייתי בחוף ושמעתי שריקה, חשבתי שזה מהמוקשים, ופתאום שמעתי עוד שריקה, וראיתי פיצוץ בשכונה דרומית בעיר". לדבריו, על החופים היו רק מבלים מעטים, ולכן לא הורגשה בריחה המונית. "יש נופשים מעטים ואוהלים מעטים. שמעתי את הצעקות של מי שישנו באוהלים שנבהלו".

עוד בוואלה

מה אתם יודעים על המשפחות של הכדורגלנים? שחקו עכשיו.

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
עשן עולה מאזור נפילת אחת הרקטות, הבוקר/מערכת וואלה, צילום מסך

ראש העיר אילת, מאיר יצחק הלוי, אמר כי בכוונת העירייה לפעול כדי להשיב החיים לשגרה במהרה: "היו שתי נפילות בעיר אילת בשטחים פתוחים. בשלב הזה, לא ידוע לנו על נפגעים. הילדים בבתי הספר פעלו לפי התרגול ונכנסו למרחבים מוגנים. הם יישארו שם, עד שנדע מה לעשות בהמשך". לדבריו, מערכת האזעקה הותקנה בזמן האחרון. "זהו מנגנון שמגן עלינו מפני גורמים שמנסים לפגוע בנו. היו כאן עשרות אלפי מבלים שיצאו מהעיר אתמול ויש לנו כאן עוד כמה כנסים בסוף השבוע והם יתקיימו כסידרם".

גורמי תיירות באילת אמרו כי התיירים בבתי המלון נכנסו במהירות למרחבים מוגנים עם הישמע האזעקה ובקושי שמעו את הפיצוצים. לדבריהם, לא נרשמו בשעות אלה הודעת ביטול. עם זאת, המרחב האווירי של העיר נסגר בשלב זה לתנועת מטוסים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully