וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד בלעדי: לוחם חושף את ישבנו בפני פלסטינים בחברון

יהושע בריינר

9.4.2013 / 8:55

בסרטון שהגיע לידי וואלה! חדשות נראה החייל, שנשפט ל-20 ימי מחבוש, חושף את אחוריו בפני מצלמתו של תושב. לפני כן נשמעים חבריו מקללים. "דמיינו שהייתי עושה זאת בתל אביב"

צילום: שהאדי סידר, עריכה: טל רזניק

כך הביך חייל אחד צבא שלם: יממה אחרי שנשפט ל-20 ימי מחבוש בכלא צבאי, הגיע היום (שני) לידי וואלה! חדשות תיעוד בלעדי של לוחם חטיבת כפיר שחשף את ישבנו בפני קבוצה של פלסטינים בעמדת צה"ל בבית הדסה שבחברון. האירוע התרחש ביום שבת האחרון בשעות הצהריים, כאשר שלושה חיילים מגדוד שמשון של חטיבת כפיר שהיו בעמדת צה"ל החלו להתגרות ולקלל את התושבים הפלסטינים שבתיהם נמצאים בצמוד לבתי התושבים היהודים.

בסרטון נראים השלושה, אחד מהם במדים מלאים שככל הנראה היה באותה העת בשמירה, חייל נוסף בלבוש אזרחי כשנשקו עליו וחייל שלישי שהיה ללא מדים וללא נשק. שהאדי סידר, המתגורר במקום, הגיע עם מצלמתו האישית אל בית שכנו מחמוד אבו חיא, לאחר שהאחרון סיפר לו כי החיילים בעמדה הסמוכה מקללים את ילדיו. "החיילים לא הפסיקו לקרוא לילדים ובעיקר לבנות 'שרמוטות', 'זונה, כנסי הביתה' ועוד מילים לא יפות, אז החלטנו לצלם אותם", סיפר סידר לוואלה! חדשות. סידר, שכנו וילדיהם, בני עשר, שמונה ושנתיים, עמדו על המרפסת והחלו לצלם, בעוד שלושת החיילים קוראים להם להיכנס לביתם ותוך כדי כך גם לועגים להם. "אז מה אם הוא מכוער, כבר ראיתי אנשים מכוערים בחיים שלי", נשמע אחד החיילים, כשחברו שבשמירה קורא "שרמוטה". "אתה", משיב לו אחד הילדים מהמרפסת.

תקרית מביכה בחברון: חייל חשף ישבנו בפני פלסטינים. צילום מסך
"מיד הבנתי שזה מעשה לא ראוי"/צילום מסך

בשלב זה חוזר החייל אל עמדת השמירה, כשהמצלמה עוקבת אחריו. חברו ללא הנשק והמדים הולך עמו, בעוד החייל השלישי צועק לחבריו: "מיכאל קבל, אתה חייב להסתכל". גם המצלמה ממהרת לפנות לעבר החייל ומגלה כי הוא עם גבו אל הפלסטינים, מכנסיו הקצרים מופשלים וישבנו חשוף לעיני העדשה.

סידר המופתע מיהר אל מחסום השוטר הסמוך והציג בפני אחד החיילים את הסרטון. לזכותם של המפקדים בגדוד ייאמר כי פעלו במהירות כדי לטפל באירוע. החייל במחסום הזעיק ניידת משטרה שאספה את סידר אל תחנת המשטרה בקריית ארבע, שם הגיש תלונה. קצין בגדוד שמשון זיהה במהירות את החייל הסורר שנשפט כאמור במוצאי שבת ונשלח למאסר.

"כשראיתי את האירוע מיד הבנתי שזה מעשה לא ראוי", שחזר סידר. ביתו ובית שכנו אבו חיא נמצאים בצמוד לבית הדסה, וחלונותיהם צופים אל מגרשי המשחקים של המתנחלים בחברון ומעל לשוק המקומי. העמדה הצבאית שבה שהו החיילים צופה על הסביבה כולה. "אם אני הייתי עושה מעשה כזה באמצע תל אביב, אתה יכול רק לדמיין מה היו עושים לי", סיכם סידר.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "לפני יומיים אירע אירוע בו חייל צה"ל כשל בהתנהגותו ופעל באופן שלא עומד בקנה אחד עם ערכי צה"ל. האירוע דווח למפקדים וטופל על ידם. החייל נשפט ל-20 ימי מחבוש".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully