וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיגוע בבורגס: "ראיות חדשות שחיזבאללה אחראי"

28.3.2013 / 1:14

בולגריה הודיעה שתספק עוד ממצאים שלפיהם הארגון תכנן את המתקפה שבה נרצחו 5 ישראלים. זאת כדי לשכנע את האיחוד האירופי להכיר בו כארגון טרור – מהלך שאינה מסכימה ליזום

בולגריה הודיעה אמש (רביעי) כי בכוונתה לספק ראיות חדשות המצביעות על כך שארגון חיזבאללה הוא האחראי לתכנון מתקפת הטרור שבה נרצחו חמישה ישראלים ואזרח בולגריה בבורגס, בחודש יולי האחרון. זאת במטרה לשכנע את המדינות החברות באיחוד האירופי להכיר בחיזבאללה כארגון טרור – צעד שמשמעותו איסור לקיים קשרים כלכליים עם הארגון. טרם ידוע באילו ממצאים מדובר.

"חיזבאללה ביצע את הפיגוע בבורגס". רויטרס
האוטובוס שבו אירע הפיגוע בחודש יולי 2012/רויטרס

בתחילת חודש פברואר הודיעה בולגריה בתום חקירה שנערכה בנושא, כי ארגון הטרור הלבנוני הוא האחראי לפיגוע באוטובוס התיירים, שבו נהרגו מאור הרוש, אליאור פרייס, איציק קולנגי, אמיר מנשה וכוכבה שריקי, וכן נהג האוטובוס הבולגרי. חיזבאללה הכחיש זאת וטען כי ישראל מנהלת נגדו מסע השמצה. ההודעה גרמה לאיחוד האירופי לשקול את צירופו לרשימת ארגוני הטרור, אך מדינות רבות גילו היסוס וטענו כי הדבר עלול להגביר את המתיחות במזרח התיכון.

כשבועיים לאחר ההודעה, הציגה ממשלת בולגריה את ממצאי החקירה בפני שרי החוץ של המדינות החברות באיחוד, והפצירה בהם לנקוט עמדה נוקשה יותר כלפי חיזבאללה. יומיים אחר כך נאלצה הממשלה להתפטר בעקבות מחאה ציבורית נרחבת על רקע המצב הכלכלי שאליו נקלעה בולגריה.

"לבולגריה חשוב קונצנזוס בסוגיה"

ראש הממשלה הזמני של בולגריה, מרין רייקוב, שמונה עד לבחירות שיתקיימו בחודש מאי, אמר כי אין בכוונת ארצו להניע את המהלך של הכנסת חיזבאללה לרשימת ארגוני הטרור. "יש מדינות מסוימות שטרם השתכנעו לחלוטין מהראיות", אמר אתמול רייקוב במהלך ביקורו במטה ברית נאט"ו בבריסל. הוא הוסיף כי "לבולגריה חשוב מאוד שיהיה קונצנזוס בסוגיה. נמשיך בחקירה במלוא הרצינות ונספק את הראיות הדרושות, אך אין זה תפקידה של בולגריה ליזום את המהלך הטכני. אני סבור כי שותפינו יוכלו לעשות זאת כאשר יגיעו להסכמה בנושא". יצוין כי כל ממשלה אחרת החברה באיחוד האירופי יכולה לבקש זאת, אך טרם התקבלה בקשה מסוג זה.

בולגריה לא נימקה מדוע אינה מעוניינת להניע את המהלך, אך קבוצות אופוזיציה שונות במדינה טענו כי צעד זה עלול להביא למתקפות נוספות בשטחה מצד חיזבאללה. כיום, הולנד היא המדינה היחידה שמכירה בחיזבאללה כארגון טרור, בעוד בריטניה הכריזה רק על הזרוע הצבאית של הארגון ככזאת.

חבילת סלוללר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully