וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם: "הגענו לסיכום על שחרור החטופים בסוריה"

8.3.2013 / 22:18

דוברת אונדו"ף אישרה כי הושגה הסכמה בנוגע לשחרור 21 המשקיפים שנחטפו על ידי המורדים, אך אמרה כי השחרור נדחה בגלל "תנאים לא בטוחים". לדבריה, מאמצי השחרור יתחדשו מחר

צילום: רויטרס, עריכה: רן מנחם, קריינות: אביב אברמוביץ'

פקחי האו"ם שנחטפו על ידי המורדים בסוריה עדיין ממתינים לשחרורם: דוברת אונדו"ף אישרה הערב (שישי) כי הושגה הסכמה בנוגע לשחרורם של 21 הפקחים המוחזקים בכפר ג'מלה שבגולן הסורי. עם זאת, לדבריה, שחרורם של בני הערובה נדחה בעקבות החשיכה והשעה המאוחרת אותם הגדירה "תנאים לא בטוחים".

מוקדם יותר מסר אבו עיסאם תסל, דובר מטעם המורדים, כי שיירת כלי רכב של האו"ם, שנשלחה לאסוף את הפקחים שנחטפו ביום רביעי, הגיעה לכפר סמוך לג'מלה אך אינה יכולה להגיע אל הפקחים עקב הפגזות כבדות באזור. לדבריו, שלושה טנקים ושני כלי רכב של צבא סוריה נסוגו מהאזור, אך כוחותיו של הנשיא בשאר אסד ממשיכים להפגיז את השטח.

חיילי האו"ם החטופים: "אנו נמצאים במקום בטוח".
פקחי האו"ם החטופים בסרטון שהועלה ליוטיוב

21 הפקחים נחטפו שלשום על ידי קבוצת מורדים בשם "גדודי השהידים של ירמוכ", שטענה כי הם לא ישוחררו עד שכוחות צבא סוריה, הנאמנים למשטרו של הנשיא בשאר אסד, ייסוגו מג'מלה. סרטון שהועלה לאתר יוטיוב הציג את אחד מאנשי המורדים ליד שני כלי רכב משוריינים ומשאית בצבע לבן, המשמשים את כוח האו"ם המוצב באזור. שלושה אנשים במדי או"ם נראו בסרטון יושבים בתוך כלי הרכב ומציגים למצלמה מסמכים מזהים.

בסרטון אחר שפרסם אתמול ארגון זכויות האדם הסורי נראים לכאורה שישה מהמשקיפים הפיליפינים שנחטפו. למרות שהחוטפים הבהירו כי יתייחסו לאנשי האו"ם כאל שבויי מלחמה, בסרטון נראה אדם המזדהה כקצין בגדוד הפיליפיני של האו"ם אומר כי הוא ואנשיו נמצאים "במקום בטוח" בכפר ג'מלה, בעקבות הפצצות וארטילריה באזור: "אזרחים דאגו לבטחוננו וחילקו אותנו למקומות שונים כדי להגן עלינו. הם נתנו לנו מקום טוב לישון בו, אוכל ומים לשתייה".

עוד בוואלה

המהפכה של וואלה Fiber שתחסוך לכם בעלויות הטלוויזיה והאינטרנט

לכתבה המלאה
כלי רכב של כוחות האו"ם במעבר קונטרה, 8 מרץ 2013. רויטרס
השיירה מעוכבת בגלל ההפצצות. כלי רכב של האו"ם בקונייטרה, היום/רויטרס

הלילה הודיע דובר צבא הפיליפינים, קולונל ארנולפו מרסלו, כי המורדים הסורים מעוניינים לשחרר את החטופים כדי להרחיק אותם מאזור הקרבות. לפי סוכנות הידיעות AP, המורדים פנו לבקשת עזרה מהצלב האדום במטרה לפנות את הפקחים מהאזור.

הבוקר הגיעו לקרבת מוצב צה"ל בגולן שמונה פקחי או"ם שנמלטו מאזור הקרבות בין המורדים לצבא הסורי. גורם בטחוני מסר כי "כוח האו"ם שחצה לכיוון ישראל נמלט מאש הקרבות ותיאם את הגעתו עם צה"ל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully