וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוקץ כרטיסי האשראי במלון בבירה: "חיטטו בחפצים"

26.2.2013 / 18:18

תיירת שכרטיס האשראי שלה נגנב מחדר מלון בירושלים, טוענת כי העובדים ניסו למנוע ממנה להגיש תלונה וכי השוטר שטיפל בה לא רשם את תלונתה. עובד לשעבר נעצר בחשד לגניבה

חברי קבוצת תיירים יהודים מארצות הברית, שהתארחו בבית המלון לאונרדו מרשת פתאל בירושלים, נחשפו בביקור בישראל לצדדים הפחות נעימים של עיר הקודש. דנה כהן, תושבת ניו יורק, בת 21, שהגיעה לביקור יחד עם קבוצת התיירים, טוענת כי בעת ששהתה בבית המלון, הממוקם ברחוב סנט ג'ורג' בעיר, אלמונים פרצו לחדרה בערב שישי בזמן שהשתתפה בפעילות בבית המלון, גנבו את כרטיס האשראי שלה ויצאו למסע קניות על חשבונה. הגנבים רכשו טלפונים ניידים ומוצרי חשמל בהיקף של אלפי דולרים בחנויות בירושלים, בתל אביב וברמת גן. המשטרה עצרה חשוד במעורבות בגניבה, המכחיש את החשדות נגדו.

"באותו ערב לא שמתי לב לכך שנגנב לי כרטיס האשראי מהחדר, כי לא הוצאתי את הארנק מהתיק עד יום ראשון בערב. אבא שלי צלצל ואמר שיצרו איתו קשר מהבנק כיוון שהם זיהו פעילות חריגה בחשבון שלי מישראל", סיפרה כהן לוואלה! חדשות. "רק אחרי כן הבחנתי שכרטיס האשראי שלי ממוקם בכיס אחד בארנק והבנתי מה קרה. זו הרגשה מגעילה לדעת שמישהו הכניס את הידיים שלו לתוך התיק וחיטט בחפצים שלי. זאת לא פעם ראשונה שלי בארץ אבל זו פעם ראשונה שהייתי במלון הזה, ולא בא לי לחזור לשם", סיפרה.

משטרת ישראל. ניר בן טובים
החשוד מכחיש את החשדות נגדו/ניר בן טובים

לא מדובר בפעם הראשונה שאורחים באחד מבתי המלון של רשת פתאל בירושלים נופלים קורבן למעשי גניבה. בחודש דצמבר החולף נחשף בוואלה! חדשות כי מלצר העובד במלון לאונרדו פלאזה בבירה - מהמפוארים והמוכרים בעיר, נעצר על ידי משטרת ירושלים בחשד שהעתיק את הפס המגנטי של כרטיסי אשראי השייכים לאורחי המלון וגנב באמצעותם מאות אלפי שקלים. ברשות המלצר נמצא ציוד ששימש אותו להעתקת הפס המגנטי ובמשטרה העריכו כי הוא לא פעל לבד. כהן, שהבינה כי נפלה קורבן למעשה גניבה, פנתה לעובדי המלון וביקשה מהם להזמין משטרה. לטענתה, העובדים התייחסו אליה בזלזול ואמרו כי אין באפשרותם להזמין שוטרים לבית המלון. "דיברתי עם איש הביטחון של בית המלון, סיפרתי לו מה קרה ורק אחרי הרבה ויכוחים אנשי המלון הסכימו להסיע אותי לתחנת משטרה במזרח ירושלים עם נהג ההסעות שלהם", אמרה כהן. התיירת הוסיפה כי השוטר אליו פנתה בתחנת המשטרה ברחוב צאלח א-דין אמר לה כי התלונה תטופל.

כמה ימים לאחר מכן הגיעה אמה של כהן, אלה, לחנויות מהן נרכשו המוצרים על ידי הגנבים וצפתה במצלמות האבטחה, שתיעדו את אחד הגנבים רוכש את המוצרים באמצעות כרטיס האשראי של בתה. היא יצרה קשר עם המשטרה וביקשה לעדכן אותם על כך, אך להפתעתה, השוטר ששוחח עמה אמר כי לא התקבלה אף תלונה בנושא. "יש כאן לדעתי שיתוף פעולה ברור בין הגנבים - שהם עובדי המלון, לבין נהג ההסעות שלקח את בתי לתחנת המשטרה והשוטר בתחנה, אחרת לא ניתן להסביר את השתלשלות האירועים", מאשימה כהן האם. "בית המלון מלא במצלמות אבטחה, גם במסדרון שבו החדר של בתי נמצא. קצין הביטחון סירב להתייחס לתלונות שלה והשוטר בתחנת המשטרה הסביר לה שתלונתה תטופל למרות שלא רשם אותה כלל. אם זה לא כסת"ח, אז מה זה?", הוסיפה. לפני כשבוע וחצי נעצר עובד לשעבר בבית המלון, תושב שכונת ראס אל-עמוד במזרח ירושלים בן 21, בחשד שהיה מעורב בגניבת כרטיסי האשראי. הוא הכחיש בחקירה את החשדות נגדו, אך המשטרה צפויה להעביר את ממצאי החקירה לפרקליטות, תוך המלצה להגיש נגדו כתב אישום. במשטרה מעריכים כי עובדים נוספים בבית המלון מעורבים בפרשה.

פגישה עם מנהל בית המלון

באמצעות עורך דין אורי שילה ממשרד עורכי הדין א. שילה ושות' פנו האם ובתה במכתב לאנשי הנהלת רשת בתי המלון, שפגשו אותן כמה ימים לאחר מכן. כהן האם סיפרה כי מנהל בית המלון הביע זעזוע מהמקרה, ביקש לפצות אותן וניסה להניא אותן מלפנות לכלי התקשורת בנושא. לדבריה, מנהל בית המלון אמר לה כי "אסור לבתי מלון להכניס שוטרים ללובי". עורך דין אריאל עטרי, מומחה למשפט פלילי, אומר כי טענת הנהלת בית המלון חסרת בסיס משפטי. "בית מלון לא נמצא מחוץ לתחום שיפוט החוק הפלילי. כאשר נעשית עבירה בשטח המלון, רשאים ואף חייבים העובדים להושיט עזרה לנפגע העבירה ולדווח על כך לחוקרי המשטרה", הסביר. לדבריו, "השוטרים רשאים להגיע לכל מקום בבית המלון - ללובי ולחדרים, לשם חשיפת מבצעי העבירה ולשם איסוף ראיות".

פרקליטם של משפחת כהן, עורך דין שילה, מסר כי בכוונת בני המשפחה להגיש תביעה אזרחית נגד רשת מלונות פתאל בשל השתלשלות האירועים והיחס שקיבלו לטענתם מהעובדים. "לצערנו התברר לנו שלפחות בשניים מבתי המלון של הרשת בירושלים מועסקים עובדים עבריינים, שלא אותרו ככאלה בקבלתם לעבודה, ולא נבדקו באופן שוטף", טען עורך דין שילה. לדבריו, "גברת כהן מלאה אכזבה מההתנהגות הבלתי מקצועית של בית המלון ושל משטרת ישראל, כיוון שהם יכלו לשים ידם על החשודים מיד לאחר האירוע, בעזרת מצלמות האבטחה בבית המלון ובחנות ברמת גן. הם לא פעלו בנחישות הראויה ולא הושיטו לה את העזרה המידית לה הייתה זקוקה", אמר.

עוד בוואלה

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה

בית המלון: "לא ניתן לדעת היכן נגנב כרטיס האשראי"

מבית המלון לאונרדו נמסר בתגובה: "מדובר בקבוצת תיירים ששהתה גם במקומות נוספים ולכן לא ניתן לדעת בוודאות שהכרטיס נגנב בזמן שהותם במלון זה. עם פנייתה של האורחת, סייע לה המלון ברצינות הראויה ואף המליץ בפניה להגיש תלונה במשטרה. מבדיקה פנימית שנערכה במלון לא נמצא קשר בין עובדי המלון למקרה".

מהמחלקה לחקירות שוטרים נמסר בתגובה כי "התקבלה תלונה בנושא ומשהתברר כי מדובר בחשד להתנהגות בלתי מקצועית של שוטר, היא הועברה לבירור ולהמשך טיפול של היחידה לתלונות הציבור במשטרת ישראל, המוסמכת לטפל בתלונות מעין אלה המצדיקות טיפול במישור המקצועי- משמעתי. יודגש כי בסמכות מח"ש לחקור עבירות פליליות של שוטרים שדינן שנת מאסר ומעלה ואילו הסמכות לטיפול בחריגות מקצועיות ומשמעתיות של שוטרים נתונה למשטרת ישראל". ממשרד התיירות נמסר: "המקרה לכשעצמו מצער וחבל שקרה. שביעות רצונם של תיירים חשובה מאוד למשרד התיירות כערובה לכך שישובו לישראל וימליצו גם לחבריהם לבקר בה. העניין הספציפי הזה נמצא בחקירת משטרה ואנו מנועים מלהתייחס אליו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully