וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פארסה נוספת באירן: "מטוס הקרב בפעולה" - פוטושופ

מטוס הקרב האירני החדש - שמומחים כבר העריכו כי הוא עשוי פיברגלס - "תועד בפעולה". מהר מאוד הובן כי תמונת המטוס דואה מעל הרים מושלגים הוא פרי עריכה לא מוצלחת במיוחד

מטוס הקרב האירני החדש של אירן כבר הפך מושא ללעג בינלאומי, כשמומחי תעופה בעולם ובארץ קבעו כי הוא לא יותר מלוחמה פסיכולוגית לצרכי פנים וחוץ. לדבריהם, מדובר בדגם מטוס עטוף בחלקי פיברגלס. באותו היום עלה גם הספק כי אירן שיגרה בהצלחה קוף לחלל, בשל תצלומים של הקוף לפני ההמראה ואחריה, כששומה על עינו "נעלמה" בתמונה השנייה.

עתה תמונה חדשה מאירן, שבה נראה מטוס הקרב החדש מעל הרים במדינה, מסתמן כפארסה נוספת: נראה שהמטוס מעולם לא המריא, אלא תמונתו פשוט הוטבעה על גבי תמונת נוף פסגות באמצעות תכנת פוטושופ. התמונה שהתפרסמה באתר אירני עוררו את חשדם של כמה אזרחים, אשר הבינו כי מדובר בחיבור של שתי תמונות, שאחת מהן, זו של המטוס, צולמה ביום חשיפתו – כך דיווח אתר פארנס 24.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
התמונה של ההר לפני ואחרי ה"תוספת"/מערכת וואלה, צילום מסך

לפני כשבועיים חשף נשיא אירן, מחמוד אחמדינג'ד את מטוס הקרב החדש של משמרות המהפכה – "קאהר 313". אחמדינג'ד אמר בטקס כי מדובר בשיפור כוחה ההגנתי של אירן, "לצורכי הרתעה בלבד", וכי אין הדבר מהווה איום כלשהו, שכן לדבריו הרפובליקה האיסלמית לא מציבה לעצמה מטרות של "תוקפנות בשטח מדינות אחרות". הטקס, שנערך לציון יום השנה ה-34 לניצחון משמרות המהפכה האיסלמית באירן, היווה הזדמנות לנשיא להתגאות בכך ש"האירנים הוכיחו פעם נוספת כי התרבות העשירה שלהם הופכת אותם לבלתי מנוצחים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
החמקן ביום הצגתו ובתמונה שפרסמו כלי התקשורת באירן/מערכת וואלה, צילום מסך

לדבריו, המטוס החדש תוכנן אך ורק בידי מומחים אירנים, ומצויד במערכות מתקדמות. "הקידמה מעולם לא הייתה מחוץ להישג ידה של אירן", הוסיף. בטקס הצגת קאהר-313 השתתפו גם מפקד צבא אירן, הגנרל עטאללה סאלחי, שר ההגנה אחמד והידי ומפקד חיל האוויר האירני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully